Nattligt blodbad och panikkänslor

Många, ja de flesta, vet att jag är en person med ganska så sjuk humor och är en sucker för ironi. Det är inga problem att slänga upp en bild på Facebook föreställande min nya telefon med en grov gayporrsbild i bakgrunden. Dock är det ju bara en liten del av den som jag verkligen är. Natten som gick var jag inte så upplagd för skämt och jag stod inte och ironiserade i köket när golvet var täckt med blod och Wilma stod och klöktes och ulkade i mörkret. Vid sådana tillfällen så är jag ganska så ödmjuk och väldigt tam.

 

Klockan var nästan 04:00 och jag vaknade inte förrän jag stod i min livsfarligt branta trappa och hörde Wilma ulka framför vattenskålen. När jag tittade en gång till så såg jag bara stora mörka fläckar på hela golvet som är vitt (vit antik ek - tror jag) och jag fattade direkt att det var blod. Min första tanke var att hon hade skadat sig och stod och spydde blod. Paniken som jag drabbades av kändes som när tandläkaren träffar en inflammerad pulpa, men upphöjt till hundra.

 

Väl nere hos Wilma så försökte jag ta henne på nosen för att se om blodet kom därifrån och i det väldigt dunkla ljuset så kände jag att min hand blev varm och blöt. Hon gick mot dörren och jag öppnade den och släppte ut henne okopplad på gården. Trots att jag endast hade boxershorts på mig så kände jag inte kylan och jag tittade till henne snabbt innan jag for in och fick tag i en ficklampa. När jag kom ut så stod hon fortfarande och ulkade och när jag riktade ljuset mot hennes nos så såg jag att där var inget blod på den eller i munnen. Jag gick igenom hela henne och fann inget blod alls.

 

In i köket och tände så många lampor jag kunde och såg att det var blod på golvet och började väl tänka lite klarare. Hon löper och har "droppat" lite innan i veckan, men hon är ganska så duktig och tar själv både min vattendammsugare och moppen... Nej nu både skojar och ljuger jag lite, men hon håller ganska så rent efter sig som tikar gör och det är här svaret på denna situation. Antagligen har hon blodat (blött?) ner lite mer och när hon gått runt för att "städa" runt vattenskålen så har hon stänkt vatten också så har det blivit lite större pölar.

 

Under städningen så har hon börjat må illa av allt blod hon slickat upp och därför börjat ulka. Efter lite luft så mådde hon lite bättre, men har varit lite hängig under dagen. Nu i kväll så var vi i skogen för att hon skulle få gå lite själv och lufta sig och då var hon lika pigg som vanligt. Det blev t o m bad i favoritdiket också...


 

När jag kom ner i natt så trodde jag det absolut värsta och så rädd och orolig jag blev. Nu var det ju inte så farligt och det är en jäkla tur. Jag stannade uppe och har under dagen suttit hemma och jobbat så jag har kunnat hålla koll på henne. Det hade aldrig funkat att inte vara hemma och jag var beredd att ta semester eller ledigt, ja jag hade "skolkat" om det hade varit enda alternativet.

 

Efter en skogstur med bad, "bilsovande" och en portion kokt kyckling och grytbitar så brukar det mesta vara ok - för henne. En liknande natt för mig och jag får ta en vecka på femte våningen...


 

Allt är inte trams utan det finns lite mer i mig. En hel del faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0