Hatar vänstern. Pissar på högern. Föraktar resten.

Ibland fastnar jag för länge i en tanke och det är väl det som andra kallar grubblerier och i dag hamnade jag i en djup politisk identitetskris. På vilken flank står jag? Vänster, höger eller mitt i? Jag vet fortfarande inte och när jag ser hur illa det ser ut för sossarna så känns det som om de har spelat ut sin roll och dåraktigt försöker att hålla fast vid något som alla skrattar åt. Blir jag nedstämd av detta? Inte mycket faktiskt om jag ska vara ärlig. Jag är inte politiskt aktiv, men är ändå inte som dem som är helt rubbade och heller inte som dem som tror sig veta allt.

 

Vad söker jag efter politiskt? Helt ärligt så finns det inte ett parti som står för det jag känner är rätt för mig. Detta fick mig att grubbla ännu mer och ju mer jag försöker att komma på vad som saknas ju tydligare ser jag det: Det är så här det ser ut för nästan alla, men politikerna ser inte hur det ser ut på riktigt. Allt är en jäkla sörja och tar man sossarna som haft ett starkt grepp om arbetarna så är det helt fel ute och ägnar sig åt en form av självbedrägeri. Folk på golvet skiter i solidaritet. Folk på golvet vill ha pengar och i takt med att marknaden styr så dansar man efter kapitalets pipa.

 

En annan sak som sossarna verkar tro är att alla knegare är lika positiva som de välutbildade i "partiet" angående invandrare. Allvar? Frågar du folk som är "vanliga arbetare" så är rasismen eller tröttheten på en helt uppfuckad invandringspolitik väldigt stor. Man behöver bara öppna ögonen eller öronen så får man veta. Jag säger inte att det är rätt, men det är så här det ser ut i Sverige 2012. Folk vet varför det är som det är i Malmö och Landskrona. Tror man att uttalande från SSU som att "det är för många vita medelålders män" hjälper till? Kvotering? Man lever inte i verkligheten och jag tror att många vita svenskar snart börjar känna sig kränkta. Jag skiter i vilket så länge man inte kvoterar bort mig...

 

Vad ska jag välja då? Just nu så finns det inga bra alternativ. Vänsterpartiet? Haha! Kommunism kan ha en fin tanke i grunden, men det funkar aldrig praktiskt. Sen är det något som jag verkligen tycker är vidrigt när de ständigt visar att demokrati är något som de inte respekterar. Miljöpartiet? Inte en chans. Socialdemokraterna? Jomenvisst. Moderaterna? Så länge du producerar duger du, men se ersätts du av billig(are) arbetskraft. Centern? Hon den där nya Lööf fattas det inga fel på va? Folkpartiet? Skjut mig! KD? Aborthatare. SD? Nejnejnej. Vad är kvar då? FI? Hahahahaha! Detta är nog lika unket som unika partiet och riktigt sjukt.

 

Nå? Just nu finns inget bra alternativ och med tanke på att jag på gränsen hatar vänstern, vill pissa på högern och har tappat allt förtroende för mitten så väljer jag att som många andra ställa mig utanför. Jag vill ta russinen ur kakan med bra lön, bättre skyddsnät vid arbetslöshet och ett uppstyrt land med ordning och reda. Hur gör man då? Allvar: Hur gör man då? Nu ska jag titta på ett avsnitt "Curb your enthusiasm" i alla fall...

 

 


Kommentarer
Postat av: Kameratrollet - Fotokurs och fototips

Dags att bilda eget parti?

2013-03-09 @ 03:42:16
URL: http://kameratrollet.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0