"- Nej tyvärr! H*n var med i pedofilhärvan och sitter inne..."

Förra veckan fick jag reda på att jag delade adress och hemtelefonnummer med en annan människa. Knepigt! Jag hade inte märkt ett dugg och Wilma verkade inte ha uppfattat något. Givetvis satt jag spänd och kollade på dörren hela dagen, men ingen kom. Hrm? Jag kollade igen: www.hitta.se och sen in med mitt hemtelefonnummer. Jo: Delas med *** ****. Det var en jäkla massa telefonnummer kopplade hit och givetvis så la jag mig i mina egna buskar för att överfalla min "sambo", men även denna gång fick jag ge mig. Det är ganska jobbigt att sitta i en vildvuxen häck i flera nätter så jag gick in och tog en "print screen" och mejlade den (?) till "inneboenden" och bad denna att typ "ta bort sig själv" (jo, ja det är en intressant tanke...). Jag gick in och tog bort vad jag kunde och sen fick man ringa ett nummer för att aktivera ändringen. Det tog nog någon dag och sen hade bodelningen skett (John Cleese hade gråtit av lycka) och jag var herre på täppan igen. :-)

Men! Givetvis ringer fortfarande telefonförsäljare och frågar efter andra än mig och i och med att jag avskyr dessa människor (telefonförsäljarna) så händer det att jag är lite rolig när jag pratar med dem. Idag ringde man från ett skyddat nummer...
- Ja det är Björn.
- Hej! Jag ringer från XXXXX och vill prata med XXXXX.
- Sorry! Det bor ingen XXXXX på denna adress.
- Jo, men det står så i våra register och...
- Nej! Era register är fel.
- Nej de är nyligen uppdaterade.
Nu blev jag lite trött på denna klämkäcka människa så jag drog till med:
- Fan alltså. Den personen ni söker går inte att få tag på. Såg du inte den stora pedofilhärvan med kvinnor som fildelade bilder och filmer på nakna småpojkar?
- Jo, men...
- Lägg ihop 1 + 1, sa jag.
- Oj. Jag ber tusen gånger om ursäkt. Jag förstår. Jag är ledsen.
- Ja det är inte som vanligt här och jag hade varit glad om ni ändrade era uppdaterade register.
- Givetvis. Återigen: Jag beklagar.

Så! Fler telefonförsäljare med icke uppdaterade adress/telefonregister? :-)


Kommentarer
Postat av: Jessica

hahahahaha = )



Den va fin fin den du =)

2011-05-31 @ 19:04:15
Postat av: Jeppsson!!!

Jag gör vad jag kan för att bidra i samhället! :-)

2011-05-31 @ 19:07:47
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0