Hoppas att glassarna smakar skit

Man lurar sig själv så fruktansvärt när man tror sig vara som ett rakblad på vägen under kvällspromenaden, men vaknar när man plötsligt ligger som en sköldpadda i den frusna grusen. (lååååååång mening) Oups! Hoppas fan ingen såg mig hinner man tänka innan smärtan i armbågarna och knäna får en att ändra oups till betydligt mer upphetsande fraser och ord. Samtidigt drar Wilma iväg efter en platspåse i tron att det är en kattajävel och jag åker en runda i möget igen. Ordvalet blir ännu värre och samtidigt så märker jag att en ganska stor bil står med helljuset på och en massa mörka gestalter rör sig i faggorna och plötsligt överröstas jag av: tududududu tududududu tudut tudut tudut. Glassbilen och hjärntvättade kunder till Hemglass - kom hjälp mig dö eller kör över mig lite i alla fall.

 

Jag reser mig upp ganska fort och smyger mig ojjande bort från ljuset och ljudet från den satans "Glassabillajäveln", men jag både skäms och har en stor ilska inom mig. Såg någon mig och trodde de att jag var full eller dansade breakdance? Om någon såg mig: Varför hojtade man inte och frågade hur det gick? Nu i efterhand så undrar jag både vad som hände och varför jag skämdes? Jag halkade på en isfläck som var täckt av nysnö och det är ju inget pinsamt.

 

I efterhand så önskar jag att man har pissat i Hemglass punschglass (för färgens skull) och att det som alla tror är choklad är det som jag önskar att det är. Hittar man lite könshår på isglassarna så är ingen gladare än jag. :-)

Och: Glassbilarna i Sverige är ju ganska lama och jag föredrar den Borat kuskar runt med tillsammans med sin vaktbjörn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0