Team Wilma - Halloweennissarna: 6-0 (matchen, sorry slakten, pågår)

Old Firm, El Clásico och alla andra matcher bleknar i jämförelse och i år har vi gått från glada amatörer till fullblodsproffs. Man kan säga att vi har börjat ta oss själv på större allvar och visat en oerhörd seriös inställning till träningen inför detta möte med packet. Folk säger att det bara är på lek, men jag säger att det är på liv och död och vårt lag vill åt äran och berömmelsen. Vi är så pass taggade att vi inte unnar någon annan någonting. Så här långt har följande hänt:

 

Efter värmningen med inhyrd motståndare så såg jag direkt att det var en magiskt tändning och ganska omgående så togs första skalpen. Från ingenstans kom attacken från vänstra kanten och avslutet var kliniskt. Wilma tog två snabba språng och hoppade fram från gräsmattan ut mot uppfarten och två ungar slarvigt utklädda till häxor fick panik och sprang över vägen och skrek som små halvslaktade kaninungar. Bytet uteblev, men vi visade direkt att här ska ingen jävel över bron. Wilma fick en Smackos (hundgodis) och jag kände att detta kan vara året, ja året då vi spränger gränserna.

 

Eftermiddagen var ganska lugn, men från ingenstans så kom drömavslutet som kommer att gå till historien. Tre ganska snitsigt utklädda (en dödskalle, en lieman och en häxa - alla i tioårsåldern) gav lite motstånd i form av frasen: Bus elle... Mer blev det inte! Wilma, denna gången LÖS, smög runt motståndarna och morrade och visade tänderna så paniken lös i deras små ondskefulla ögon. Med skrik och gråt sprang dessa tre runt i min vildvuxna trädgård och jag stod på trappan och mådde gott. Wilma jagade sitt byte, men höll avstånd, och hennes skall isade i deras blod medan Wilma taggades till småutfall (ska läsas sammansatt) och snart så bad de om nåd med sminket utsmetat pga tårarna. Snacka om förnedring och vinst på t.k.o. Yi-Ha!

 

Vi höll lite periodsvila medan domaren (läs: polisen) frågade hur vi hade det och vi var givetvis klart skyddade av vår hemmaplan och därför så kunde vi snart återgå till nästa period. Nu skulle det inbringas "gotter" och lite cash. Med ett lyckat taktikbyte så kom utdelningen ganska omgående. Först var det några småttingar som försökte ta sig in, men ett skall och lite morr så var de borta. Kanon, men lite tradigt eftersom jag inte kunde vara säker på att taktiken skulle funka mot lite äldre motståndare.


 

Taktiken är klockren. Jag har backat in bilen och Wilma ligger i bagaget och bara väntar på att ungarna ska ta sig upp på trappan. Hon håller sig kall tills jag öppnar dörren och då: Då hoppar hon ut och har dem fångade framför sig. Helt seriöst så kommer de inte någonstans och det är då vi cashar in och kisset och bajset fyller deras små halloweenkostymer. Det är detta som heter: VINNA PÅ KNOCKOUT! Ka-tjing!


 

Det tog ca en halvtimme efter det att mörkret infunnit sig och jag lockat med inbjudande pumpalykta, marschaller och ett vitt lakansspöke innan det blev storslam! Fyra ungar i tolv-trettonårsåldern som hade ägg, smällare och annat "bus" gick ordentligt bet. Ojojoj! Wilma låg där i mörkret och höll sig till vår gameplan och jag bara öppnade dörren och gav signalen. Detta var stort! Skriken var som dödsvrål och det ramlades till höger och till vänster! Wilma gjorde större utfall och lufthugg och detta var stor show! Jag har aldrig sett något bättre och då har jag ändå sett en hel del. Wow! Wilma var på dem överallt och det var spel mot ett mål och det gav utdelning!

 

Det är läget så här långt in i matchen och jag räknar med ett par tre anfall till innan matchen blåses av. Jag har ju ett par taktikbyte kvar samt både ess och joker kvar att spela ut. Nu, jag hör rassel så nu kan det vara dags igen... Mohahahahaha!

 

Nedan är bytet vid senaste attacken:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0