"Vi står tysta framför skälet där sommaren tar slut"

Gråvita skyar - tandläkarväder... Idag känns det som Söndermarken fångat in mig och stulit allt hopp och glädje för det är verkligen dystert. Imorgon så börjar det där som man gör annars och, ja det lär bli ganska intressant och kanske rent av ett helvete. Men: Ett helvete för vem eller vilka? Jag känner att det är dags att sluta vika av och istället stå på mig hela vägen. Om det så blir att jag får trampa folk på tårna och berätta saker som är lika obekväma som mina kamouflagedesignade kalsonger med andningshål i ljumsken, ja då får det bli så.

 

Dagen har annars varit som en tandläkarbedövning i hjärnan och ryggen är som den är. Jag skulle gå upp tidigt för att bli trött ikväll och i och med att det var så klibbigt varmt inatt så somnade jag inte förrän vid tiden man kom hem förr när man var ute och festade. Snoozen blev till avstängning och det lär bli intressant ikväll och se hur det går att sova. Hrm...


Det bästa med dagen har varit att min syster gjort köttfärslimpa och nu lever den traditionen vidare i alla fall. Och: Hon kommer aldrig undan nu för nu måste hon bjuda på den en dag...

Det näst bästa med dagen var min "frunch" med två rostade mackor som jag förvandlade till räkmackor med svart stenbitsrom.


Bildtext: "Man skulle haft det som Ulrika W har det: Hon glider runt på en räkmacka hela tiden..."  :-)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0