"Det smakade lite äckligt, men jag tänkte inte mer på det..."

Under hela mitt liv så har jag lidit av migrän och huvudvärk så det har funnits gånger man har varit helt desperat. Dock har jag aldrig gått så långt som att sticka upp ett stolpiller för jag klarar inte av det. Vid två tillfällen i livet så har jag blivit erbjuden sådana och första gången var när jag var och åkte skidor i Österrike när en av mina kamrater villigt langade fram en karta "konstiga" alvedon som hans mamma packat ner i hans necessär. Han fann inte det konstigt att sticka upp en sådan och när jag vänligt och med ett snett leende tackade nej så visste han att han skulle få höra detta i resten av sitt liv. Hehe. Jag fick ett par andra som togs oralt...

Andra gången så var det en annan och jag måste vara väldigt noga med att INTE avslöja denna personen så jag får vara försiktig. I alla fall så hade jag jätteont i huvudet och återigen så stacks det fram en karta med tabletter som såg väldigt konstiga ut. Jag har sett många olika tabletter som ska ner via munnen och vidare, men det som nu fanns i min hand var, ja som inget annat. När jag läste på bipacksedeln så stod det bara på turkiska och grekiska så frågade jag personen i som gav mig dessa var denne hade fått dem ifrån?
- Turkiet! Vi var där på semester och en av oss fick migrän och fick gå till doktorn. Sen fick vi ett recept och det expierades FAKTISKT i ett RIKTIGT apotek.
- Jajajaja, sa jag, men jag avstod och kommer ihåg att jag provade med vanliga alvedon att bekämpa migränen.

Efter en timme så hade jag fortfarande lika ont och kanske värre så jag gick och kollade på pillerna igen, men vågade inte ta dem. Dock så tilltog migränen och jag öppnade en av dessa och tyckte att den kändes fruktansvärt hal och man fick liksom en hinna på fingrarna när man hade tagit i den. Men, nej min själ. Jag tror att jag spydde och mådde jättedåligt resten av dagen och kände mig inte så säker på vad det var för något.

När jag hade blivit bättre så kollade jag på paketet och det så ut att vara typ Pfizer och kollade upp namnet på internet och det var verkligen migräntabletter. När jag sen kollade upp det EXTRA NOGA så fann jag att det var piller att ta analt och ABSOLUT INTE oralt. Först så blev jag lite rädd för personen ifråga hade försökt få mig att svälja stolpiller och tänkte att denna person ville sätta mig ur spel och sen blev jag lite arg och ledsen för att personen hade varit så nonchalant. Efter ett tag så började jag fnissa och skratta högt och tänkte efter en gång till. Hur hade det gått till nere i Turkiet?

Jag frågade om hur det hade gått till när "vännen" hade blivit sjuk och givetvis så fick jag ett surt svar tillbaka att det hade jag redan fått veta. Dock stod jag på mig och fick det hela upprabblat igen. När jag frågade hur den sjuka vännen hade tagit dessa så var det precis som jag var en idiot:
- Med vatten, ja givetvis på flaska för man kan inte dricka det de har i kranarna (ledningarna), sa personen till mig.
- Har du provat dem själv, frågade jag lite försiktigt?
- Jadå flera gånger och de är skitbra (haha), men glöm att jag tar dem med vatten för de smakar inte gott.

Då brast det för mig och jag försökte förklara att de hade tagit stolpiller "fel väg", men blev bara bemött med ilska och anklagelser att jag bara skulle luras, ja "som du alltid gör". Efter ett tag så fick jag personen så pass lugn att denna själv kunde läsa om medicinen på internet samt om, ja OM, man lusläste bipacksedeln så kunde man skönja något på tyska som varnade typ "Nicht orale".

Det var lite sura miner och förnekelse ett tag och när jag frågade om denna inte misstänkt något så fick jag bara till svar:
"- Det smakade lite äckligt och man var lite "konstig" i munnen, ja främst på tungan, men i och med att de var så pass bra så tänkte jag inte mer på det.

Men jag kommer ALDRIG att glömma att vissa har tagit stolpiller fel håll... Hehehehehe!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0