Då tog Skromberga klivet upp igen

Jag vet att klubben heter Ekeby, men för mig är det som att börja säga "afrikansk småkaka med kokos" istället för negerbulle. Det är som det är och så det så. I alla fall så har klubben säkrat avancemang till "sexan" med tre omgångar kvar att spela och det var på tiden att man kom upp ur den så förhatliga "sjuan". Matchen man säkrade avancemanget i var uppe på Bruksvallen (det är ett namn jag verkligen inte kan med - IP ska det vara) med över 400 personer i publiken. Man hade t o m skrämt upp Skromberga Blåsorkester och det ska ha varit ett arrangemang utöver det vanliga och det är ju kul. Jag misstänker att det är Uffe Ahlin som varit mest drivande bakom det hela och som jag förstår det så lägger han ner hela sin själ i organisationen i och runt klubben. Det är ett imponerande jobb han gör. Bara hoppas att det inspirerar fler att hjälpa till och inte tvärtom - det kan lätt bli att jobbet man gör blir taget för givet. (detta är skrivet i all välmening)

Själv har jag bara sett ett par matcher och för att inte förringa Skrombergas bedrift så avstår jag från att kommentera insatserna lag som t ex Hov bidragit med. Ska man vara ärlig, och det är jag, så måste man säga att ett så bra lag som spelat uppe på Bruksvallen (där var det igen) som hemmalag i år har där inte spelat sedan i början på 90-talet. Nyförvärven var fruktansvärt bra och det är ju bara att konstatera att de spelarna som kom inför säsongen nog skulle spelat i alla fall en eller två serier upp. Stannar alla så gör det att laget får en helt annan grund att stå på inför nästa år och rekryteringen av spelare kommer att gå lättare än om man hade typ kvalat sig upp med ett mindre begåvat lag. Personligen så tror jag att om man sköter korten rätt under "Silly Season" samt vågar/vill vässa försäsongen (detta får vi ta en annan gång) så kommer man ha alla förhandstipsen på sig som nykomlingar. Och: Det är inget negativt för varken lag eller klubb.

Personligen så har mitt fotbollsintresse inte rört på sig direkt och jag bryr mig inte så mycket om landslaget, BoIS eller annan fotboll heller, men jag chockerade mig själv genom att tippa förra helgen. Elva rätt! Man har det liksom i sig...hehe

Noterbart är att Billesholms GIF är på väg ner i sjuan och detta är ju synd. Japp! Ni läste rätt. Jag tycker att det är tråkigt för det hade ju varit kul med 4 riktiga derbymatcher nästa år. Det är ju så att det finns två riktiga derbymotståndare för Skromberga: Glöm Bjuvstorp, Mörarp, Tågarp, Kågeröd och även Vallåkra. Derby spelar man mot Axelvold och Billesholms GIF. Nu ser det ut som det blir två i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0