Fortfarande bitter över gårdagens händelse

Efter min incident med farbror blå igår så gick humöret upp och ner, men till sist kändes det som jag hade förlikat mig med mitt straff. 1500 kr är inte hela världen och därmed borde saken vara utagerad, men när man tänkte efter och försökte sätta sig in i polisernas situation så blev jag bara arg, ledsen och lite förvirrad. Hur i hela helvete kan man bemöda sig så mycket för att man inte tagit på sig säkerhetsbältet? Hur kan man ta 1500:- för en sådan sak? Hur kan man stå och skratta och le samtidigt som man säger att det gör ont i hjärtat på en? Jag får liksom inte ihop detta.

Känner de sig tillfreds med sig själv när de får straffa människor på plats och slippa vänta på åklagare? Jag tycker givetvis att det är bra med polisväsendet och att det finns straff, men är det rimligt att få 1500:- i böter för att man glömt (nu var jag säkert för lat denna gång) ta på sig säkerhetsbältet? Inte en chans. Inte på min karta.

Ett litet sidospår: Om man hade kommit till en singelolycka direkt efter detta och en som bötfält en innan hade varit drabbad, hade man stannat? Troligen ja. Hade man hjälpt till? Hehe: Ja på sitt eget lilla vis! Muhahaha!



Poliser fungerar väl som uppkörningskontrollanter, besiktningsmän, parkeringsvakter, tandläkare, psykologer, bilmekaniker, tv-reparatörer och annat löst folk: De saltar räkningen för "vanligt" folk för vi kan inte göra något och vi fattar inget bättre.

Jaja... Nu ska jag fira min semester med att logga in på min internetbank och betala dessa jäkla böter. Nu får jag sluta älta om detta.

Och: Jag lär ju ha bältet på mig i fortsättningen- I tid och otid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0