Telefonförsäljare är mycket dummare och äckligare...

När ska det sluta? När ska de förstå? Vilka? Telefonförsäljarna givetvis. Jag finner snart inte ord över mitt förakt för denna avart som borde kokas i olja. Idag var det från 3.
- Du har fått ett utskick från oss.
- Nej.
- Jo.
- Nej.
- Jo.
- NEJ!

Allvarligt talat så är det lönlöst att försöka prata med dem för de FATTAR inte. Jag försökte förklara att jag inte behöver hjälp med att köpa saker, byta abonnemang eller liknande saker och frågade tjejen om hon skulle köpa en soffa av mig om jag ringde hem till henne och då svarade hon:
- Det är ju inte helt oklart tyvärr.

Hallå? Efter lite mothugg och lite hån om att hon inte kunde formulera sig så blev hon lite förbannad och sa:
- Nu är det ju inte så att vi bara ringer upp från HÖFTEN och UTBJUDER ut våra tjänster utan du har fått ett erbjudande AVSKICKAT med kuponger.

Där brast det för mig och jag gapflabbade rått, men rättvist åt henne. Sen önskade jag henne en trevlig kväll. Hon var inte helt nöjd med samtalet kändes det som...

Tidigare i veckan så har det ringt ett par andra och de har jag tagit på uppstuds.
- Ska du sälja något?
- Va?
- Ska du försöka sälja något?
- Kan man få presentera sig först?
- Nej! Ska du sälja?
- Ja jag är ju försäljare så...
- Nej! Inte här och inte idag. Jag hoppar!
- Ja då hoppar jag också. (detta sägs med ilska av en försäljare)
- Perfekt! Då har du fattat! Hej!

Vad säger man? Vilka tomtar! Det är bara att nacka av...

Kommentarer
Postat av: olatidman

hahaha jag fattar inte vad som får dessa människor att gå till jobbet varje dag, hade jag jobbat som telesäljare så hade jag nog tagit livet av mig

2009-11-11 @ 21:50:54
URL: http://tidman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0