En av fyra sydafrikanska män har våldtagit

Läste detta tidigare helgen och fick mig en liten tankeställare eftersom SVT sänder Confederations Cup från Sydafrika och "Bafanabafana" var på TV. Låt säga att Sydafrika har en trupp på 24 st, då är 6 st våldtäktsmän, ja rent statistiskt. Sen läste jag att minst en av tio av männen i landet har varit med om överraskningssex av sitt eget kön. Fränt! Eller? Jag har läst och sett på tv att män i Sydafrika tror de blir fria från HIV och AIDS om de har sex med ett spädbarn och då undrar jag: Hade det inte varit all idé att försöka komma till rätta med dessa problem? FN - hallå?

Jag blir så fruktansvärt illamående av detta och vi ska inte tala om hur ledsen och arg man är inom sig. Lite som när man såg Lilja 4-ever och fattade att det är precis så det går till. Fy fan!

Kommentarer
Postat av: charlotte

Sjukt att de inte försöker upplysa..

2009-06-25 @ 19:10:30
URL: http://metrobloggen.se/spanat
Postat av: Marie

Ja det är vidrigt...:(

2009-06-29 @ 06:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0