Pridefestival? Varje dag i Ekeby!

Det är väl dags för Pridefestivalen uppe i 08-land nu och jag tycker bara att det känns så B. Förr hade de något att kämpa för och sträva mot, men nu är ju "de" som "vi". Ja ibland tror jag att det är vi som är de och de är vi för så vanligt har det blivit att folk tycker och FÅR tycka om vem och vad de vill. Jag tycker det är bra om alla får lika rättigheter och att det värsta homofobin verkar ha lagt sig. Det har t o m gått så "långt" att jag tycker att homoadoptioner är lika självklart som om hetropar ska adoptera. Tror att jag har en ganska sund inställning till alla de sorter nu.

Här i vår lilla by som Gud har glömt bort stoltserar och promenerar en massa homopar dagligen och det är rätt kul att se två bögpar som är ute och kör lite powerwalk varje kväll. De är klädda parvis och det ser ut som på campingar förr där man och fru hade likadan träningsoveraller. Sen har de delat upp sig som så att "kärringarna" går först och männen bakom. Mannen i det ena paret har alltid en miniryggsäck med sig och det är nog tur att man inte vet vad han har i den...

Så tolerant lär jag aldrig bli... Haha

                                       
                              Bildtext: Häck-släck-våt-i-gummisäck, kanske?


Kommentarer
Postat av: Broström

Gick åt pipan med första kommentaren...



Kan väl säga så här, det här med parvis mode på campingar fungerar alldeles utmärkt fortfarande. Övernattade på Råbocka Camping förra helgen och då fick man se en massa fina kreationer!

2009-07-29 @ 18:06:34
URL: http://www.boltis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0