Hysteri vid semester

Hör man inte det så läser man hur folk ska öppna en öl eller hälla upp ett glas vin det första de gör när de kommer hem och börjar sin semester, Jag ska inte dissa detta direkt, men jag tycker det är en sjuklig försköning av alkohol och det känns nästan som man ska dricka bara för att man är fri. Trots att man har druckit ganska friskt i sitt liv så har jag alltid varit den som börjar sist (många gånger slutar man först också då...) för jag tycker att jag får ut mer av dagen/livet nykter. Fylla är en flykt bort då man vill ha det roligare än vad man har nykter. Nu frestas många att skriva att "då skulle du fan dricka alltid", men så är inte fallet.

Jag har semester nu i fyra veckor och än så länge har jag druckit Fanta, lättdryck och mineralvatten när jag har gått och städat här hemma. Nu är jag alldeles för trött för att dricka sprit och därför tror jag att jag ska dra i mig ett glas samarin istället.

Ha en skön början på semestern alla!

Björn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0