Skromberga motsvarade förväntningarna - med råge

Var som sagt och kikade lite på Skrombergas första träningsmatch för året och det såg väl ut som jag hade förväntat mig, ja lite bättre t o m. Laget var bra balanserat och nyförvärven visade sig vara precis det man saknat de senaste tio åren nämnligen karaktärsspelare och klasspelare. Den som imponerade mest var dock Patrik Blidberg (född 1965!!!) som såg ruskigt säker ut i mittförsvaret och är tillsammans med Fredrik Andersson, Mattias Olofsson och "den nye" från Axelvold en grymt stark centrallinje. Sen har man två spelande ytterbackar i Mikael Andersson och Marcus Delin som gör att laget kan etablera tryck på motståndarens planhalva i och med att man kommer i numerärt överläge på kanterna. Det tidigare statiska och defensiva ytterbackspelet eller rättare sagt kantspelet gjorde att Skromberga i många år ej kunde utvecklas som lag, men nu ser det mycket ljusare ut.

Ska bli intressant att följa laget i år och man märkte redan nu att laget har en helt annan trygghet, styrka och tro på sig själv. Redan vid avspark ligger man på plus och motståndarna lär få stora problem att rubba Skromberga denna säsong. Va? (tänker många) Men: Det kanske är för tidigt att dra sådana här växlar, men det märks att det är ett annat lag mot de senaste säsongerna.

Och: Ja! Jag kan faktiskt skriva positiva saker om klubben också. Men: Så fort man skriver kritiskt så tror folk att man hatar dem och intar försvarsställning. Inse: Bara för man inte stryker medhårs så är man inte automatiskt en fiende. tänk på det!

Kommentarer
Postat av: Anonym

svant

2009-02-27 @ 19:52:42
Postat av: Spanaren

Var befann du dig idag? Vinst igen med 3-1

2009-02-28 @ 16:40:11
Postat av: Jeppsson!!!

Var jag befann mig? Eh... Nej: Det är för privat...



Men: Jag har blivit underrättad om resultat, spel och lite annan direkt "inside". Är skönt att få denna info från mina kanaler (mer än en nu) så man inte är helt offside... :-)



Ser väl ut som jag hade förväntat mig, än så länge, och man behöver ju inte vara något geni för att förstå att med årets material så är det lite kattens lek med råttan. Den som inte fattat det borde nästan nackas...

2009-02-28 @ 16:47:18
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Spanaren

TYST så TYST

2009-03-05 @ 09:21:41
Postat av: Danne

Vakna nu Jeppsson.



Vi törstar efter dina texter !! Börja dansa på tangenterna igen!

2009-03-06 @ 10:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0