Är detta en nyhet?

Vid lunchtid idag kollade jag på aftonbladet.se om det hade hänt något i den stora världen och möts av följande rubrik överst på startsidan:

                                  Apa på rymmen i skånska Billesholm

Först kändes det lite pinsamt eftersom jag befann mig i just Billesholm, sen tyckte jag det var lite komiskt för det var ganska så "exotiskt" för att vara i den gamla "kolabygden" (den är lite dubbeltydig den...), men sen kände jag bara en tomhet som övergick i sorg när jag tog till mig vad som stod om historien i fler medier. Man tror att det handlar om en stöld och att någon klippt upp nätet till buren. Sånt gör mig så förbannad och ledsen. Visst: De ska inte sitta i bur egentligen, men sanningen är ju att många djur hade varit helt utrotade om man inte tagit hand om dem.

Hoppas apan har rabies och/eller aids och biter de som snott den...



...men för att återgå till själva nyheten eller rubriken i alla fall så är det väl ingen som är förvånad att det är "billesholmare" som förknippas med apor... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0