Pokerturneringar går ut på att man ska vinna dem...

Jag tycker det är kul med Texas Hold'em och spelar lite turneringar på Svenska Spel. Intresset går upp och ner så det är periodsvis man hänger därinne och jag spelar bara "billiga" turneringar som kostar upp till 55:-. Någon enstaka gång deltar jag i någon som kostar 110:-, men det är ytterst sällan. Igår spelade jag en turnering med över 100 deltagare (kommer inte ihåg exakt) och i och med att det var en "vanlig" så innebär detta att man är tio deltagare/bord och att mörknivåerna tar ganska lång tid. Jag satt inomhus nästan tre timmar och med det fina väder vi hade så kände man sig lite korkad. Dock utvecklades det till att bli ganska intressant...


Bildtext: "the_anders" är en fuling och spelar så otroligt smart, men...


Bildtext:...jag kan också vara lite "bright" och kall...

Man märker när det är bra spelare man har vid bordet för de "bettar" på ett visst sätt för de räknar på pottodds. Själv är jag inte så duktig på just pottodds och därför spelar jag mer på känsla. Vid detta finalbordet satt ett par riktigt duktiga spelare så i och med att jag blev "chipleader" (flest marker av alla på bordet) ganska fort så höll jag mig kall och lät de andra slåss om potterna. Ett par gånger foldade (la mig på pokerspråk) jag t o m AK, AQ och andra bra händer bara för att få ut fler spelare så jag skulle få mer pengar om jag åkte ut.


Bildtext: När de bluffar och tror att de är PP (pokerproffs) ska de jävlarna få...

Precis innan jag kom till finalbordet hade jag ett sagolikt flyt och slog själv ut 7 eller 8 st i rad. Ett par tyckte nästan det var "creepy", som dom skrev, och jag visade mina händer för att få dem att tro att jag själv var "ärlig" hela tiden. Detta hade jag igen sen för de trodde ju att jag bara spelade med "bra händer" och det smittade av sig på de andra. Jag höjde när jag satt på "stora mörken" och även på "lilla mörken" så jag slapp många gånger att bli bestulen på mina "blinds". Dock trodde ett par av mina bordskamrater att jag bluffade hela tiden och med en hel del tur så fick jag ut de "farligaste" före de andra mer mänskliga.


Bildtext: Detta gillar vi att se samt alla sura kommentarer i kommentarsfältet från utslagna och bittra "pellejönsar"

Så det blev bara att håva in vinstpengarna och det är alltid trevligt... "Ka-tjing"!!!

Ja denna bild får man se när man VUNNIT en turnering...Du vet vem jag syftar på...hehehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0