Glas i maten

Jag har aldrig brytt mig så mycket om militanta veganer. Inte ett dugg faktiskt. Deras frisläppande av minkar t ex är ju hål i huvudet då dessa ändå dör och kanske på ett ännu brutalare sätt än de gjort om de fått sitt kvar i sin bur. Jag har överhuvudtaget svårt att ta till mig alla alarmerande "nyheter" om vad som är farligt, cancerframkallande och ännu farligare än farligast. Visst följer jag nyhetsflödet ganska hyfsat (kunde dock varit bättre) och den senaste sjuka grejen är detta med glasskärvor i vår mat. Jag ska inte säga att jag har full koll på det, men jag har i alla fall fått uppfattningen att det är veganer eller en veganisk gren (kul benämning det där) som KAN ligga bakom det. Skjut dem! Flå dem! I mina ögon är de som gör detta terrorister och sådana ska man inte visa någon som helst barmhärtighet mot.

Jag ska försöka förklara mig lite bättre: Folk som aktivt och medvetet gör samhällsfarliga saker ska straffas med det hårdaste straffet som finns. Nu finns ju inte dödsstraff (idag är jag plötsligt för detta) så livstid med statligt straffarbete hade varit att föredra. Dessa människor ska liknas vid krigsförbrytare och landsförrädare. Man kan tycka vad man vill om hur man hanterar djur innan och vid slakt, men man får aldrig sätta andra människor i livsfara bara för detta.

Schablonbilden av en militant vegan är en gymnasieelev, klädd i militärbyxor, en Palestinaskarfs och en tröja med Che Guevaratryck, och: Jag köper den nästan rakt av. Tyvärr har jag råkat ut för folk med sådana här åsikter om djurhanteringen och det har inte gjort mig förbannad då, men nu är jag. Dessa jäkla snorungar är inte ett dugg bättre än de som är nazister. Folk verkar tycka det är "gulligt" och oskyldigt med flickor och pojkar som säger sig vara veganer och har DJUPA vänstersympatier, men jag kan tala om att det är pack rakt igenom.

Kommentarer
Postat av: Johan

Håller med till 100%!

2009-04-13 @ 08:51:51
URL: http://www.boltis.se
Postat av: Jeppsson!!!

Äntligen! ;-)



Men visst är det obehagligt med människor som är så trasiga och ändå ska "skylta" med sin åsikt? Det är precis som de är hjärntvättade.



Gott att en NORMAL människa håller med i alla fall!



Jeppsson!!!

2009-04-13 @ 13:06:30
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0