Nervösa samtal i Skromberga GIF

Det har kommit till min kännedom att tränaren för Skromberga GIF har börjat ställa frågor till spelande styrelsefolk hur de skulle ta en petning nästa säsong. För mig är det ganska obegripligt och detta gör ju att dessa spelare sitter extra trångt i det eftersom de har makten över tränarens situation. Med de nyförvärv man har presenterat hitills så spänner man musklerna ordentligt och redan nu ska man kunna boka in seriesegerfesten på "Sitt-In" för nästa år. Allt annat är inte godkänt, eller som min kamrat, Conny Persson, säger:
- Det är bara raka spåret mot serieseger som gäller.

Tillbaka till osäkerheten hos ledarna om hur spelare i styrelsen skulle reagera på att sitta på bänken eller rent av att gå och sälja lotter på blivande "Furniture Lane". Jag tror personligen att detta utspel kan få ganska förödande konsekvenser för blivande och spirande klubben. Tror att tålamodet hos t ex Pate är ganska litet om han inte får spela och då undrar jag hur länge han går och ritsar planen, jagar sponsorer och jobbar röven av sig för att andra ska spela fotboll. Det funkar på ett visst sätt och man står sig själv närmast. Jag skulle inte vilja vara i tränarnas kläder om man sätter Pate på bänken (han kommer ALDRIG att ställas utanför laget helt - ALDRIG) och han sedan tappar sugen. Han är i den åldern då det är dags att skaffa hus, familj och börja se om sitt hus när det gäller jobb och plötsligt en dag betyder inte fotboll ett skit längre. Och: Spela B-lagsfotboll har ju aldrig varit ett populärt fritidsintresse...*hrm*

Nu tror och vet jag att Pate visst kan ta en plats i A-laget via de kvalitéer han besitter och vill man använda honom optimalt så får man spela med sisteman och stötande. Placera honom framför en spelskicklig sisteman och utnyttja det han är bra på så har man en tillgång både på och utanför planen.

Hade någon frågat mig (helt ärligt) om hur jag hade reagerat (om jag hade haft trumf på hand) om jag hade blivit petad hade jag sagt:
- Tja då slutar jag.
Med det vet man att man har övertaget och det är alltid trevligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0