"Ny" startelva i Skromberga GIF

Har funderat lite över hur jag hade velat att Skromberga skulle spelat om jag var tränare och kom på mig själv att fotbollsnerven rycker till... Nu har jag bara sett en match och jag är säker på att Jonte och Blidberg har betydligt bättre koll på hur man ska utnyttja spelartruppen för att få maximalt resultat, men det kan ju vara roligt att tänka högt.

-------------------------------------Kim/Sundman-----------------------------------------

"JP"------------------Mattias P------------Struwe-----------------Mikael A

Kenny--------------Marcus D-------------Jonas N--------------Rhode

-----------------------Martin A---------------Jesper A--------------------------

Avb: Pate, Månsson, Thelin, Jonny och Thomas

Om "JP" är lika bra tränad som han varit är han ett jättebra alternativ som högerback. Vågar han bara ge sig själv chansen att misslyckas så är där mycket mer att ta ut ur honom. Mikael Andersson hade varit ett superbra alternativ som vänsterback med sin spelförståelse. Hade han börjat spela enklare och tagit klivet fram så hade en helt ny dimension öppnat sig. Skromberga hade haft två bra ytterbackar med boll i sig och ett mittbackspar där mattias skött spelet och Struwe varit typ en "stötande". Mattias har den rutinen att lyfta upp laget och med Marcus D som innermittfältare så hade han styrt pressen. I övrigt hade man haft ett bra balanserat mittfält där man kanske varit lite "korta" i luftrummet, men det hade man kompenserat genom att fokusera på att vinna "andrabollarna". Anfallet hade varit Jeppes spelförståelse och Martins rapphet.

Ge mig ett par matcher till så har jag säkert ändrat om laget totalt...hehe



Kommentarer
Postat av: Andersson

kim
månsson,mattias, struwe, geden
thelin, delin, rhode, jonas nilsson
jeppe a och martin andreasson
för att spela med bästa materialet så hade jag ställt upp ¨på detta viset. Det har visat sig förr att man kan skola om spelare med ett lyckat resultat.

2008-05-05 @ 19:34:51
Postat av: Jeppsson!!!

Äntligen en konstruktivt kille! Härligt Andersson!

2008-05-05 @ 21:17:14
URL: http://jepzon17.blogg.se
Postat av: Pate

Kul att man tar plats i några av era elvor! Ni kan fara åt helvete...

2008-05-05 @ 22:03:08
Postat av: Jeppsson!!!

Men Pate då...Du får ju höra på mitt och Connys sakliga gnäll om du sitter på bänken...

2008-05-05 @ 22:50:27
URL: http://jepzon17.blogg.se
Postat av: Anonym

Både Anderssons och Jeppsons elvor ser bra ut o de är med spelande spelare oxå. Hoppas att det lossnar nu för annars blir de tungt för oss. Pate du är ju med i truppen :-)

2008-05-06 @ 12:15:40
Postat av: Jonte

han ska få ett ädelt uppdrag under resten av säsongen.Fylla på vattenflaskorna

2008-05-06 @ 21:22:25
Postat av: Bocken

nja geden behöver gå till en idrottspsykolog.Lyckas ju aldrig på matcherna

2008-05-08 @ 12:10:35
Postat av: Fredrik

Han är själv psykolog och doktor...

2008-05-08 @ 14:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0