Skromberga GIF's höstsäsongspremiär ikväll...

Ikväll börjar höstsäsongen för Skromberga GIF och de möter Bergandy borta. Jag är lite sugen att sticka in och titta men så spelar de alldeles bredvid polishuset. Nej, jag är inte kriminell, men i och med att jag inte har hundvakt till Wilma så hade det varit tufft att inte låna ut henne till lagens män och ännu tuffare hade det varit att vara utan henne. Sen är det ju fullt möjligt att hon hade tagit all uppmärksamhet från själva matchen då Bergandy är ett benknäckargäng, enligt min vän Mats J, alltid har BG, en tjock jävel som sisteman och en liten snabb satan på topp, ja och sen hur Skromberga visat upp sig i år behöver ju inga kommentarer utan tabellen talar sitt egna språk.

Tyvärr kan inte min vän "köttätaren" följa med och kolla för han skulle visst vara med på någon föräldrarträff i Lund idag så kommer jag så blir det ensam. Det är ändå som min köttätande vän sa till mig igår:
"- Du Björn: Ränderna går aldrig av en tiger och därför kan du ju räkna ut hur det gå utan att behöva titta på det."
Tja? Jag har ändå på känn att det kan bli en skräll uppe på Norrvalla ikväll. Såg Johan Månsson med en tjej i helgen och har han börjat spela på rätt planhalva så finns det hopp. (dessa ord har jag snott från Pate)

Snart matchstart... Undrar om jag hedrar HBG med ett besök? Återstår att se...

Kommentarer
Postat av: Broström

Var du på plats? Ryktet säger 10-0 till Bergandy! KAN det vara sant?

2008-08-19 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0