Hotshotsämne: "Din svärfar gömmer sig i garderoben, men är inte bög"

Jag och min vän Conny har lite sjuka grejer för oss, ibland, och den här historien utspelar sig på en fest i en nerlagd ICA-affär. Min dåvarande tjej hade en vänninna som hittat en kille som bodde uppe i Ängelholm. Den här killen hade inte träffat sin något excentriska svärfar nångång och skulle tillbringa natten med hans dotter i svärfaderns hus. Jag och Conny hade en genialisk plan där vi skulle skrämma upp killen ordentligt och det visade sig att han var förberedd, ja på att hans svärfar var "lite" udda. Detta gynnade vår plan och vi skred till verket.

Vi slog i den här killen att hans svärfar hade en udda ovana att få lite brytningar och då gick han in och satte sig i en garderob. Väl där inne satt han med en trattliknande mössa nerdragen över ögonen och rabblade nån ramsa. För att "väcka" honom ur detta tillstånd så var man tvungen att dra upp mössan, slå honom på hjässan lite lätt och säga RASTAPOUPOLOS" fem gånger. Då skulle gubben resa sig upp och gå ut som ingenting hade hänt. Visst: Jag och Conny var inte nyktra, men vi blev det omgående av killens svar:
- Killar! Tack så mycket för att ni berättar detta för mig. Min tjej har berättat att hennes pappa är knepig och är helskum så detta kom inte som en chock för mig.
Jag och Conny blev helt ställda och nästan stumma. Killen fortsatte att tacka oss för att vi inte hycklade över att hans svärfar var knäpp och vi fann en vän för kvällen.

För att sy ihop denna historia så kan jag avslöja att killen och tjejen flyttade tillsammans, men det höll bara något år. Värre gick det för svärfadern: Han är död nu. Det slog runt totalt i huvudet på honom och han gick runt till grannarna för att mäta deras träd. Han var fast övertygad att när utomjordingarna kom så skulle de landa i det högsta trädet. Han hade det träd som var högst...

En annan gång hade han med sig sina döttrar när de skulle handla och väl i affären presenterade han dem lite käckt så här:
- Det här är mina horor till döttrar!

En gång kom jag och en polare körandes förbi den här mannens hus och fick se en udda syn. Han hade bäddad på yttertrappan och hade en kaffekanna och en flaska brännvin sidan om sig. Vi trodde inte att vi såg rätt så vi fick köra dit en gång till för att titta. Jo då! Gubbfan låg helt enkelt och söp på trappan. Nästa dag körde vi dit igen och det var likadant: Trappan, kaffe och brännvin.

Ja ja. Gubben är död nu och det var ett tragiskt människoöde. Han var mäklare och tillhörde toppen, men i och med kraschen i början på 90-talet så blev det för "bra" för honom.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

mkt roligt jalla jey

2007-10-23 @ 18:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0