Att göra bort sig: Ang garderobproblem i Holland

Jag måste bjuda på en händelse där jag framstod som en idiot (som det skulle vara unikt?) i plattlandet Holland. Vi var på träningsläger i Oosterwolde och jag hade blivit utsedd av vår tränare till ordningsman för gruppen. Jag skulle fixa praktiska grejer och en kille hade fått problem med sin toalett. Det gick inte att spola för det fanns inget vatten i klosetten. Jag med min inte allt för perfekta engelska gick ner till receptionen för att förklara problemet. Dessvärre förr mig hade de möte då och hela hotellet satt där. Lite självsäkert öppnade jag klyckan, som den rörmockaren jag faktiskt har varit anställd som, och here goes:
- Hello! We have a little problem at room 452 (kommer inte ihåg exakt).
- Yes? But what´s the problem.
- Well...There is no water in the closet.
- Ok?
- Ok? It´s not ok! My friend must shit but he got no water in the closet.
- But he´s not take a shit in the closet i´ll hope!
- Of course not! He has alreadt don it in the chair. På there is no water in the closet!
. There should NOT be water in the closet. It´s ok here in Holland!

Här började det gå upp ett ljus för mig att jag var fel ute...
Tjejen jag pratade med löste mitt problem genom att friska upp mitt glosförråd:
- Oh, I'll see! You cant flush the toilet?
- Eh... Something like that yes...

Jag hörde bara en bräkig förklaring på flamländska och ett skyhögt gapflabb i rummet där de höll mötet. Jag ville inte gärna hämta och lämna vår nyckel resten av den resan...

Men: Jag gav igen på en kille genom att skita utan att spola (känner ni igen det?) och toaletterna i Holland är inte som våra utan man skiter på en hylla och det är ganska äckligt. Jag skruvade av lampan och bad en "teknisk" kille titta närmare på vår dassa stol. I och med "hyllan" så låg där en ordentlig hög och han var väl ca tjugo cm ovanför "lasset". Då skruvade jag i lampan och tände!
Vilket jävla skrik och ulkande det blev!

Så roar vi killar oss på träningsläger...

Men jag ska inte slippa undan skammen: Det var jag som fick receptionisten att tro att vi i Sverige sket inne i garderoben och när det inte fanns vatten i garderoben så gick vi ut och sket i första bästa stol...

Kommentarer
Postat av: English

En annan från Herr Jeppsson: "-How is you? I dont feel against you!"
(Hur är det? Jag känner inte igen dig)

2007-10-22 @ 23:52:58
Postat av: K. Cronquist

oh herregud...skrattat så jag gråter... lite svårt, eller i stort sett omöjligt, att läsa upp det för sambon utan att skratta sig halvt ihjäl :) Tack för att du förgyllt min dag med den "skit"roliga historia =) hahahahha

Ha det bäst!!

2010-07-10 @ 00:24:09
URL: http://www.mxjimmy.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0