Vuxenpoäng när man helsteker en fläskfilé?

När jag kom hem idag så var jag egentligen trött och gnällig (när är jag INTE det?) så soffan var väldigt lockande att inta, men jag tog mig i kragen och helstekte en fläskfilé i en stekgryta innan jag drämde ner lite olika löksorter (röd, gul och purjo) och in med jävlamöget i ugnen. Där fick den stå och skämmas i ett par timmar innan jag serverade klyftpotatis, "festlig" pepparsås och grönsaker till den. Ibland får jag en närmast religiös upplevelse när jag smakar min egenlagade mat. Jo det är sant: Det var så gott att Wilma inte ville ha sin Pedigree som var toppad med wienerkorv...



Ovan: Margarin, olivolja, svartpeppar, grillkrydda, medelhavskryddor och örtsalt...



Ovan: Filé i bryningsläge... Hrm?



Ovan: Nu tar det sig... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0