Roadkilldinner eller White-Trash-Meal?

Idag valde jag mellan amerikansk eller lite mer vågat och "inne" typ roadkill till middag. Det var väldigt frestande att köra en grävlingfilé med spenatpasta och en god vit sås till detta, men tyvärr så är jag lite för "bushad" och gjorde en redig "WT-meal" (White Trash-mat) med friterade chicken nuggets och stripes. Dock stod min soja på stället jag brukar vara under dagarna så därför får dessa kinesiska köttpinnar följa med imorgon.



Frestande, men jag tvekade pga rötmånaden...
 

Jag har faktiskt sett med egna ögon hur en person vid minst två tillfällen tagit överkört vilt med sig hem för att göra en roadkillmiddag. Anledningen till att jag vet detta är att denna person var snålast i Ekeby och vi brukade kasta gamla femöringar och han tog upp dem utan att blinka eller skämmas. Sen var han en av de rikaste (enligt sägnen) i Ekeby också...


Inget för "Nils"...
 

Första gången stod vi och väntade på skolbussen vid Statoil och ute i vägkanten hade en överkörd hare eller kanin legat ganska länge. Missminner jag mig inte så brukade vissa av oss skrämma tjejerna med den och bar den med pinnar och la den sidan om dem. Inte så moget, men väldigt roligt! I alla fall så kom denna personen med sin oerhört gamla och slitna damcykel och stannade precis vid den stelfrusna haren. Utan minsta tvekan så SPÄNDE han den på pakethållaren och cyklade hem. Vi visste inte vad vi skulle säga utan klev på skolbussen och var chockade.

 

Andra gången så var det vid "grusvägen" och det var alla gånger en självdöd fasan som åkte i grytan hos, ja vi kan kalla honom för Nils. Denna gång var man mer härdad och därför så brydde man sig inte. Eller så hade kanske chocken sedan första gången inte gått ur kroppen...

 

Ibland så önskar jag att jag var mer som "Nils" eller Wilma och vågade fälla mina egna måltidsbyten. Innan var jag av med "apan" och i och med att det är så kvavt så har jag öppet alla dörrar och fönster så jag blev lite orolig. *buff* *morr* och en massa andra hemska ljud hördes från baksidan och när jag tog fram min IKEA-ficklampa så fick jag syn på detta.


 

Troligtvis har hon hoppat över mitt väldigt primitiva staket och klippt antingen en ko eller någon stackars motionär på kvällsrundan. Hon skapar sina egna roadkill och skäms inte över det...


Kommentarer
Postat av: Jill

Det hände ofta att även döda fåglar åkte med på pakethållaren hem,

Om han sedan tillagade dem eller ej, det vet jag dock inte.

2010-08-21 @ 18:30:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0