"Piggarna" styr (nästan) mitt liv.

Jag tror att några av Sveriges mest bortskämda igelkottar finns här hos mig för de har verkligen belastat mitt matkonto detta år. Förr har jag inte brytt mig så mycket om dem, men i år så har de fått ordentligt med käk och vatten (isvatten ibland) varje kväll. Jag tror att jag har hyfsad koll på vad som är deras favoritmat: Ägg, tonfisk i olja, grishjärta, kycklinghjärta, märg, grisfötter, gristunga, högrev, cheeseburgare från McDonalds och bröd indränkt i spadet som man kokt kött i.

 

Basen i deras föda hos mig är hund och kattmat. Både torr och blötfoder och sen blandar jag det med deras "favoritmat". Det är ett jäkla spring och en massa skålar att hålla reda på och nu när jag är mer orörlig än vanligt så har min mor fått hjälpa till och det är ju inte till det sämre, ja för igelkottarna. :-)







Tja...Så kass har de inte va?

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0