När stannar tiden?

Pratade idag med en ung tjej som satt i kassan i en av butikerna jag besökt och hon skulle börja skolan nästa vecka. Jag kommer ihåg hur jag kände det när jag skulle börja skolan efter sommarlovet och det brukade vara ganska skönt och kul att komma tillbaka. Hon tyckte inte det skulle bli så roligt att börja igen och visst kan jag förstå henne på ett vis, men jag sa att hon skulle ta vara på denna tiden och jag menade verkligen det.
- Alla de problem och bekymmer du har nu kommer du att önska du har istället för de som kommer när du är lika gammal som mig, sa jag.

Hon skrattade och när jag gick ut så tänkte jag efter en gång till och kan bara konstatera att man hade det ganska bra när man var 16-19 år. Gå till skolan och sen hem och spela fotboll eller vara med kompisarna och dra upp riktlinjerna inför helgen. Så var det ju faktiskt och jag ska inte säga att det alltid var så jäkla kul, men det hände ju nästan alltid något roligt eller så såg man till att det blev roligt.

När jag kom hem och tittade mig själv i spegeln så blev jag lite glad. Det är kanske inte själva ansiktet som gör en glad, men det i pannan som visar att man inte gått över till den andra sidan...



En finne! Wow! Tusentals tonåringar står med sina clearasilstift och vad det nu är de använder och mår skitkass för denna jävla acne. Jag tar och har alltid tagit det ganska soft med detta för vad gör det för skillnad? Ingen. Visst det kanske inte ser så snyggt ut när man har ett stoppljus med röda, gula och vargröna finnar i ansiktet, men det är ju ett tecken på att man lever.



När ni inte längre får finnar så ligger ni kanske i en träfrack. Ni kanske har en massa skrikiga ungar som terroriserar "vanligt" folk på ICA Maxi och ni drömmer om barnkidnappning? Ni kanske inte längre vill eller orkar någonting? Själv ska jag ta vara på min finne och känna mig lite yngre och kanske våga göra något helt galet som att skicka eller INTE skicka ett SMS. Kanske jag ska lära mig att... Nja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0