Fyllebloggningen som uteblev

Förr var det mer en regel än ett undantag att man hade ångest för vilka sms man hade skickat på fyllan och man önskade att det fanns en knapp att ta tillbaka dem med. När man är full så är det som känns rätt bara rätt och ett par meningar kan få en att vilja dö dagen efter. I och för sig så har jag kanske inte gjort det sååååå många gånger, men visst: Man har inte helt rent samvete när det gäller fylle-sms.

Därför så är det skönt att tiden har gett oss bloggar, twitter och facebook så vi kan göra bort oss mer offentligt istället för ett ganska anonymt sms. Dock har jag inte riktigt lyckats slå mig in på den banan riktigt än och det är absolut inte det att jag inte har kapaciteten att göra det, men jag dricker alldeles för sällan för det nuförtiden. Synd tycker en del. Tur säger jag och säkert många med mig. Haha

I fredags så drack jag lite i hemmet och det var otroligt lugnt och därför så var det trevligt att bara prata. Sent på natten så var det bara jag hemma och givetvis skulle jag in och fylleblogga lite. För att ingen skulle missa det så gjorde jag lite reklam på facebook också och sen somnade jag. När jag vaknade så var jag som vanligt väldigt bakfull trots att mängden alkohol inte var i närheten av att vara mycket eller äns lagom och då slog det mig: Fan! Jag fyllebloggade!



Jag gick ner för trappan och drog igång datorn och loggade in. Nada! Inget! På något underligt sätt så hade inte inlägget blivit publicerat och det var nästan så jag fick ångest. Hade jag varit så jävlig att blogg.se hade modererat bort det? In på bloggens inställningssida och där låg inlägget, men det syntes inte.

Jag läste igenom det och konstaterade att det inte var något dumt eller äns pinsamt utan det handlade bara om... Puh! Vi tar det en annan gång och när jag är så pass klar i skallen att det blir ett bra och vasst inlägg. Nej det var inte så farligt faktiskt! Inte för mig... :-)



Lite sliten var jag allt för det tar att fylleblogga - även på mig... ;-)

Kommentarer
Postat av: Hella

det stavas ens och INTE äns....



//Heléne

2010-09-09 @ 15:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0