" känner efter om det här är att vara fri"

Ledig. Skönt! Cyklade nyss (nykter givetvis) genom Ekeby på Storgatan och det luktade sommar. Det är en viss känsla att bo ute i ödemarken och ena dagen känna hur grispisset sticker i näsborrarna och den andra hur doften av syréner borrar sig upp genom näsan och träffar antennloben. Jag gillar det faktiskt riktigt mycket.

Det fanns en tid då man fann det lockande att beträda urban miljö där grispisset är utbytt mot bilavgaser och syréndoften mot någon "fancy" fransk designerparfym dagen efter kvällen före i jakt efter någon att hämta en på Tågaborg. Även det hade sin tjusning och det var något man skulle ta sig igenom, men nu finns det andra saker som man prioriterar.

En av sakerna som jag har gjort avkall på är alkohol. Senast jag konsumerade den varan var när Chris Abbott sparkade hem segern till RBK mot HV71 i Lindab Arena. Det var den 5/1... Nu är det ju inte så att jag gått och blivit religiös utan det är bara det att jag har kommit på, efter 20 år, att jag inte tål det...

Men; Imorgon ska jag utan baksmälla köra en lightversion av "rent hus" här hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0