Gräsklipparmannen (följetången) Del VI

Har varit ute och försökt få bukt på min gräsmatta och det har blivit en väldans massa klippande. Jag upptäckte att där var mer mossa än gräs på sina ställen och när jag klippte på det "nedersta" så var det så tungt att jag fick dra gräsklipparen bakom mig. Framsidan har jag klippt FYRA gånger och nu är det nere så rötterna har blottats så det är bara att hoppas på svår torka så det inte växer. När jag ser folk som vattnar och gödslar sina "mattor" så idiotförklarar jag dem direkt. Det må vara så att det är snyggare och mer estetiskt med en grön gräsmatta, men jag har hellre en sönderbränd och slipper klippa den så ofta.


Bildtext: Gult och brunt, men kort... OCH: I stugan längst ner på tomten ska min blivande fru få bo och i bröllopspresent

Att klippa gräs är pisstradigt och därför var det nästan lite välkommet när jag hittade ett jordgetingbo i min gräsmatta. Äntligen lite spänning! De jävlarna hade byggt boet i en murken stubbe som jag råkade trampa i/på så då var det bara till att beväpna sig med RADAR och ge dem en omgång. Sen var jag snabbt framme och fyllde igen hålet och slog ett par hinkar med kommunalt över så det skulle sätta till sig. Är det något som jag är riktigt rädd för (förutom åska, åka båt eller flygplan, hisstopp, klättra på stegar, Pate, bränna mig på spisen, duscha för varmt, ormar, lejon, åka bil med Conny och lite annat smått och gott) så är det getingar. Fy fan för dessa djur!

Nåväl, jag fick klippt gräset ordentligt och var så duktig att jag krattade ihop det och la det i säckar. Det är en fröjd att arbeta med en maskin som man kan starta enkelt och trots mina mardrömmar, som även innehåller ett gräsklipparköp, så bearbetar jag dessa problem ganska bra. Dock är jag på min vakt hela tiden och har monterat på en backspegel så man inte råkar ut för ett bakhåll av en stor skäggig sak...

Nästa etapp i mitt trädgårdsrace är rabatten på framsidan. Den ska förintas och ersättas av antingen gräs eller asfalt. Mycket på gång nu. Jag har även sprutat ut ca femtio liter gift så har ni grannbarn (eller någon annan) ni inte gillar så kasta lite godis i det som har varit en häck hemma hos mig och lura dem till att äta det. Jag lovar att de kommer att vara snälla sen...


Bildtext: Bra skit! Jag sputade gift på dessa i eftermiddags och ikväll började de dö!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0