Drabbad av svininfluensan (varning för tacos)

Det började strax efter mitt senaste inlägg och har egentligen inte slutat riktigt än. Jag stod (varför i helvete skriver folk STOG???) och rullade ner min mörkläggningsrullgardin och kände hur golvet gungade och jag var yrslig. Min första tanke var att jag jobbat (*hrm*) för hårt i helgen (annars också...) och min andra tanke var ZZZZZZZZZZzzzzzzz. När jag vaknade på morgonen i måndags så var det inte så kul. Hela veckan har varit kantad av feber, yrsel, illamående, värk, snuva, hosta (lite i alla fall), halsont (gott med halstabletter) och alla möjliga och omöjliga sjukdomssymptom. I och med att det var länge sedan jag varit sjuk (?) så var jag lite rädd att jag inte skulle kunna ställa rätt och rättvis diagnostik. Det gick utmärkt. Jag slog upp tidningen och kunde läsa om svininfluensan från Mexico och svaret var givet: Jag hade fått den!

Nu knappt en vecka senare så har jag repat mig ganska bra och utmanade ödet igår genom att äta tacos. Än så länge har det funkat ok så jag tror att mitt immunsystem har täppt till eventuella luckor och min annars så sargade och trasiga DNA-stege verkar har klarat sig hyfsat.

Jaja... Ni ser: Det som inte dödar gör en sjuk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0