Björn "Mowgli" Jeppsson...

Det är lika bra att skriva det direkt så hyenorna får sitt: Jag har en hel del svagheter och direkt dåliga sidor. Ordningssinnet (hemma) är katastrofalt. Man har viktproblem. Säkerligen ful i mångas ögon också. En "nolla" som vissa, kanske rent av många, tycker. Kanske korkad också? Puh! Så nu kan jag fortsätta med det vässentliga: Mitt inlägg.

Jag chockerar nog Ekeby idag när det står trädgårdsarbete på schemat. Man vet och känner hur det vänder sig i magarna på grannarna och förbipasserande när de ser MIN överväxta trädgård där maskrosor och annan ogräsvegetation smyckar tomten som andra har rosor och tulpaner. Det finns ingen "kantning" när mina rabatter och det är en himla likhet mellan Södergatan 40 och Amazonas. Jag lider inte av det nämnvärt och har inget direkt intresse för att ligga med röven i vädret hela helgen eller på kvällarna när man jobbat hela dagen.

Men: Idag har jag redan varit ute en stund och röjt och det ska jag fortsätta med. Ska bara ut och fixa lite nylontråd till min födelsepresent från min far och Mona. Sen måste jag bara få hem lite ogräsbekämpning (hoppas den tar djur också, ja i alla fall upp till katter) så jag får bort lite utan att arbeta. Jag ville ha sånt man tillverkade i Teckomatorp, men det vill man inte sälja öppet - tyvärr! Men jag har fått tag i något via nätet från Polen eller gamla DDR så det ska nog göra susen. Dock skulle jag helst inte göra det själv utan ta in någon svartarbetare och det är fixat! Sen var det något om "vattentäckter" och egna brunnar också, men det har ju inte jag så jag gör som Dr Alban: Kör på!

Welcome to the jungle...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0