Vilset vackert väder

Gick upp i god tid idag och har gått runt Mölledammarna med Wilma. Vädret var/är kanon så det var en behaglig promenad och med tanke på att jag vann sjuttiofem spänn (dock satsade jag 50:-) så gick det ju ihop rent ekonomiskt. Wilma gillade också att få spatsera fritt i skogen och tog alla tillfällen att vila i dyngpölar, dricka ur bäckarna och bada i surt vatten. Just nu ligger hon ute i bilen med bagageluckan öppen och torkar i solen (när den nu är framme) och hon är lyckligt ovetandes om att hon ska badas när jag väl tar in henne. Det är ganska knepigt: Hon kan bada/plaska/dyka i surt och kallt vatten, men när jag ska duscha av henne i lagon varmt vatten ryggar hon. Är alla fruntimmer lika konstiga?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0