När du har testat allt som går, Kom ihåg mig då...

Har varken glömt bort bloggen eller ER som läser, men jag har nästan glömt bort mig själv, nästan bara gjort det man gör när man inte är ledig och det är väl där vi är. Dom har skurit, hackat och mejslat i min käke så det var väl några dagar som bara flöt bort i en seg dimma där smärtan låg lika tät som ångesten vid djup ensamhet. Det är roligt, ja eller hur man ser på det: Ibland kan man vara så långt borta, men ändå stå bara några meter från centrum och vara helt vilse. Men det kan också vara helt tvärtom.

Man följer med vad som händer i det mesta, men på behörigt och skönt avstånd. Vissa tror och tror sig veta vad jag egentligen tycker och det är en bedrift i sig då jag inte ens själv, ibland, vet vad jag tycker och än mindre tänker. Vi kan ta Skromberga t ex (detta är ett pinsamt exempel) och hur illa jag tycks tycka om klubben, spelare och ledare. Visst: jag älskar väl inte alla så ordentligt och passionerat, men hatar man någon då? Eller om man berättar att något som är dåligt ÄR dåligt? Är man helt fel ute då? Tja? Hur mycker ska man orka att bry sig? Just nu tycker jag att det är kul att det går bra för laget och det är väl så mycket jag just nu tycker om sport...

Kärlek då? Hon som skriver i kommentarsfältet? Giftemål? Nja... Nä. Eller jo: Det stundar ett bröllop...

Fest och sånt? Njäe...

Hälsa? Kors i taket: Inte en sjukdag på ett kvartal. Bra blodtryck och viktminskningen går bra, ja riktigt bra faktiskt.

Sömn? Jo jag sover bra.

Hygien? Jo jag klarar av att hålla efter mig faktiskt. Tvättar min hund ett par gånger i veckan också.

Ordning och reda? Nja... Som vanligt - kaos. Men: Jag har börjat så smått att röja lite här och ännu mer där.

Det andra man gör när man inte är hemma: Jo eller något ditåt.

Semesterplaner? Bara jag slipper flyga, åka båt, komma någonstans där det är för varmt eller för kallt eller så.

Nu ska jag handla mat. Blir varma mackor.

Hörs vi av?


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vad kul att du börjat skriva igen. Du måste lära dig att ta hand om dig själv. Verka i nuet och inte stressa på. Akta dig så du inte går in i väggen, jag vet vad jag talar om.

Längtar till nästa inlägg

Kramar

Y

2009-03-18 @ 07:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0