Steget jag borde tagit för länge sedan

Egentligen är det inget att skriva om, men jag gör det ändå för det är viktigt för mig. Jag la ett golv i min hall alldeles själv och det gick bra. Sneda lerstensväggar, ett väldigt ojämnt golv och en massa sågande för att få rätt vid element etc. men: Det blev klart och bra. Nu ska jag bara spika upp lister och lite foder sen får jag be någon om hjälp att tapetsera. Sen, ja då tar jag vardagsrummet!


Bildtext: Innan...


Bildtext: Inspektörskan...


Bildtext: Gamla hus innebär ojämnheter. Ojämnheter innebär extra sågande...


Bildtext: Såga gör man med cirkelsåg...


Bildtext:...eller sticksåg...


Bildtext: Nej! Jag har inte hyrt in Musse Pigg för hjälp med sågningen...


Bildtext:...jag är bara så tråkig och försiktig att jag använder hörselkåpor.


Bildtext: Spånplattorna på plats...


Bildtext: *hrm*? Vilken ska man välja...?


Bildtext: Piss med två mätskalor. Höll på att gå galet, men jag hann komma på rätt spår...


Bildtext: Det blev samma golv som ligger i köket och i matrummet.

Då har jag äntligen bevisat för mig själv att jag kan och jag kan göra det rätt OCH bra. Nu ska jag sova och försöka komma på det sista inför morgondagens bröllop som jag ska vara toastmaster på. ZZZZZzzzzzzzzzzzzz

Kommentarer
Postat av: Andersson

Ser najs ut Jey Jey :). Dock ser det ut att bli en jobbig övergång mot det ena dörrhålet? Höjdskillnaden mot dörrens tröskel. Hur tusan gör du där?

Vilken jäkla fin "maskinpark" du har...

2009-08-01 @ 09:18:19
Postat av: Jeppsson!!!

Tack och: Övergången är helt i våg. Ska smälla i lite bruk och låta det bränna innan jag sågar till sista biten och sätter en liten liten liten list. Höjdskillnaden (mot dörrhålen till höger) löser jag med en sockel som är kompatibel med den befintliga tröskeln. Mot ytterdörren sätter jag en kvartsstav. Sen att det inte blir helt i nivå med just ytterdörren kan jag inte göra så mycket åt för det har aldrig varit så.



Maskinparken ja: Du anar inte vad Bauhaus har lurat på mig genom åren. Funderar att börja konkurrera med "Dennis", Lambertsson och Hyrpunkten... :-)

2009-08-01 @ 11:05:57
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Andersson

Okey, bra förklarat =)! Imponerad av dig att du är så pass "listkunnig". Kvartstav används inte jätteofta... Ha de najs, nu ska jag börja uppladdningen inför morgondagens drabbning mot Bjuv! Kom upp, 13.00!!

2009-08-01 @ 19:03:16
Postat av: Moberg

Samma golv som i köket och matrummet???Betyder det att du flyttar ut golvet till hallen ibland.Är det inte likadant som i köket och matrummet???

2009-08-02 @ 19:48:14
Postat av: Jeppsson!!!

Andersson: Jag är rätt "listig"...



Moberg: Mobilt golv har du väl hört talas om? ;-)

2009-08-03 @ 22:26:41
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0