Shopping in the speed of light

Väla? Bah! I och med att allt klär en skönhet så borde jag ha en klar fördel då det borde vara tvärtom för mig. In - fixade kostym, skjorta, slips, underkläder och hårvax på mindre än en kvart - ut. Sånt gillar vi! Sen IKEA för lite impulsshopping och väl där käkade jag med mor och syster. Allt som allt: Kanske två timmar - max. Hittade också ett golv till mitt "vardagsrum" och eventuellt till hallen så det kan bli golvläggning inom väldigt snar framtid.

När jag kom hem så fick det bli ytterligare en skogspromenad med Wilma (två st på en dag är väl rätt ok?) och sen blev det hundduschning och Björntvättning. Undrar vems allt håret i duschen var...? När jag var ren och klar så var klockan nästan 00:30 och då gick jag upp till min nattvakande kusin och spelade en runda plump (oj vad jag förlorade). På vägen dit väckte jag troligen ett helt kvarter när jag skrek som ett fruntimmer. Vid en buske satt en igelkott som Wilma attackerade (hon fick nog ont i nosen stackaren) och jag blev så jäkla rädd. Lite längre fram på gatan stod ett danskt par och rökte samt en annan granne som var ute med sin hund. Blev lite pinsamt så jag sa:
- Gud vad rädd jag blev där nere! En stor katt hoppade fram ur en buske och Wilma höll på att hugga den.
Sen tillade jag lite i förbifarten "att jag hojtade till" innan jag skyndade vidare. Ibland är jag lite väl feg och rädd...

Nedan dagen och dagens inköp:


Bildtext: Kostym och slips


Bildtext: Impulsköp samt underkläder och hårvax...


Bildtext: Ehhhh... *hrm* Jo dessa är till Wilma...


Bildtext: ...och sen hade min mor också handlat till Wilma. (hon har ju inga barnbarn)


Bildtext: Har varit i skogen två gånger idag (igår) och motionerat - typ...


Bildtext: Väl i Mölledammarna sprang jag på mitt kusinbarn: Hugo, som fiskade lite...(utan lina och krok)


Bildtext: Precis utanför min tomt så spolar man ledningarna pga det PISSIGA vattnet vi fått i Ekeby...


Bildtext:...så för att kunna dricka får man KÖPA vatten eller hämta vid Solhemmet. Bra va? *NOT*


Bildtext: Madde, min kusins blivande, hade köpt en ny lampa...Vad jag tycker? Jag ska ju för fan på deras bröllop...

Jaja... Imorgon ska jag till sömmerskan och få mina byxor upplagda och sen blir det eventuellt lite hantverkande och trädgårdsbestyr - kanske...

Nu: Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0