Lekt "doktor död" i min trädgård

Äntligen fick jag tag i ordentliga grejer att ta död på ogräset med i min trädgårdsdjungel. Round Up klass 1 som man måste ha licens för att köpa tillsammans med något man inte alls får köpa blev blandad åt mig igår och idag har jag dränkt min trädgård i härliga gifter. Jag har tagit foto för att visa er hur effektivt (giftigt!) blandningen verkligen är och det är bara en halvtimme mellan bilderna är tagna:


Bildtext: Min haschplanta indränkt i bekämpningsmedel klockan 15:02

...ticktackticktack:


Bildtext: Min "fd" haschplanta klockan 15:29...

Som ni kan se så är detta ordentliga grejer och inget himpatimpa. Klorofyllet förintas och ett par kurer till så har jag en miniatyr av Nevadaöknen här hemma. Perfekt!

Jag tog ett eget initiativ och blandade i lite socker för att göra det hela lite klibbigare så det verkligen fastnade och det verkar som det har burit frukt direkt: Getingar och småfåglar ligger i spasmer på uppfarten och snart ska jag och Wilma ta på oss overallerna jag beställde från www.nasa.com och se hur "kisarna" tyckt om sitt vatten...

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0