Jag är inte så säsongsstyrd när det gäller mat - egentligen...

Igår tänkte jag äta rotmos och fläskkorv för jag ville ha något som skulle gå fort och ändå är hyfsat nyttigt. Korven är väl inte så jättenyttigt, men men... Väl framme i kylen så fanns bara bruna bönor och ärtsoppa och mitt humör sänktes som en blå sten i en Titanicfilm. Det finns inte rotmos på sommaren påstås det i vår lokala butik. Va? Jag fick ta ärtsoppa istället och köpte lite skinksnitsel som jag kokte tillsammans med märgben och "köttbollar". Ja det fick bli en "kogekorv" också och när jag sen satt och käkade det så kändes det lite konstigt: Ärtsoppa när det är tropiskt klimat? Jo det funkade väl, men det kändes inte så sommarfräscht när man luktade att någon av grannarna grillade...



Bildtext: Drabbades av hjärnsläpp och släppte ner ärtsoppan i vattnet jag skulle koka köttet i. Inte lätt att hålla reda på allt...


Bildtext: Extra kött är ett måste om man ska ha ärtsoppa. Likaså en grovhackad gul lök!


Bildtext: Att äta ärtsoppa utan fläskkorv är lika omöjligt som att äta kokt torsk och senapssås utan lingon. Jag tvärvägrar!


Bildtext: Klart att ätas med Slotts senap "Orginal"...(nej: ingen produktplacering)

Kommentarer
Postat av: Heléne

Men snälla du, lingon till kokt torsk och senapssås...urk!

2009-07-16 @ 19:15:24
URL: http://www.kladshopenzoomin.com
Postat av: Jeppsson!!!

Amen! Samma till kokt lax och citronsås: Ingen lingon - Ingen fisk heller!

2009-07-17 @ 01:26:57
URL: http://jepzon17.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0