"hon går och plockar och hittar sina gamla brev"

Blev en riktig sovmorgon och Krancenter kom inte förrän 10:15 och lyfte mig och mitt feta arsle ur sängen. I och för sig så hade jag varit upp ett par gånger för att pissa, släppa ut Wilma och kolla så ingen hade dött efter min lilla giftcermoni igår, men det är väl så det ser ut när man börjar komma till åren: Man är uppe och stavallar och är lika klar i huvudet som kvinnan som dejtar Anders Eklund då när alla andra sover tungt på sina Stilnoct eller helt enkelt bara sover räv bakom en Wilmer X-iskall rygg.

Jag ska snart få besök av min far och vi ska köra till tippen och slänga lite skit och annat. Detta innebar att jag fick ta tag i ett framtida projekt redan nu och städa ur min lilla snickarbod och detta var väl inte det roligaste. Jag har mer köksinredning i det lilla kyffet än IKEA och mer musskitar än Musse Pigg lyckats klämma fram under hela sitt liv. Sist detta "rum" städades ut var när jag skulle ta över huset och då höll det på att gå rent galet. Morsan stod längst in och sorterade ut sina grejer och jag stod i dörrhålet när hon plötsligt bara skrek:
- Whaoooooooooooaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!!
Mitt hjärta hoppade ur led samtidigt som en smärre hjärnblödning gjorde så jag tog ett gigantiskt snubbelhopp och landade i gruset/singeln och panikklöste mig fram mot det säkra gräset (det var på den tiden det var en riktig gräsmatta).
- Vad är det? Vad händer pepskrek jag fram och då svarade morsan med tårar från skrattet efter min flykt och:
- En mus! Jag tror det var en mus! Hahahahahahaha!
Jag var ju fortfarande rädd efter hennes tjut och var nästan förbannad innan jag också började skratta. Man är inte så tuff egentligen...

Jag har varit skiträdd (musskit) hela förmiddagen när jag städat och sorterat en massa skit och hela tiden är jag beredd att hoppa ut och beväpna mig med en stor spade. Det intressanta är att man hittar så otroligt mycket från förr och det får mig att stanna upp och läsa gamla gratulationskort som någon gammal flickvän fått och tittat på saker som jag fick när jag började Bygg & Anläggning. Allt tar så mycket längre tid och det är kanske charmen av storstädningar? Det roligaste jag hittade var en keps från 1979 som det står Nottingham Forest (mitt gäng) på och den är faktiskt köpt nere i München på Europa Cup-finalen mellan MFF och Forest.

Nu har jag betat av en sen frukost och ska ut och vara livrädd för de små mössen - igen. Bifogar ett par foto från morgonens aktiviteter här nedan.


Bildtext: Före...


Bildtext: Under tiden...


Bildtext: Min frunch: Och: Jag käkar lättfil UTAN socker!


Bildtext: Semesterfiraren i huset...

Nu: Slit och släp - igen!

(rubriken är snodd från/ur Winnerbäcks låt "Söndag 13.3.99")

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0