Planerna som golvar mig...

Kollade saldot och räknade ut att jag hade två val: Hitta på något extra roligt sista veckan på min semester eller fortsätta renovera, bygga, röja och klabba här hemma. Satsar på det sista alternativet och därför körde jag ut till IKEA och köpte golv till min hall och mitt vardagsrum. Egentligen skulle jag och min kusin stuckit ut tillsammans, men han glömde bort både tid och att man ska ringa tillbaka om man tar ett annat samtal via "R2", så jag hyrde ett släp och körde själv.


Bildtext: Golv till vardagsrummet samt lite annat "bra-att-ha" från IKEA...


Bildtext: Köpte ett "alternativt" golv om jag inte skulle gilla (läs: om jag skulle klabba till det...haha) det ljusa

IKEA är i mångt och mycket helvetet på jorden men ibland är det en rätt ok butik. Lastade mina paket och stack vidare till ByggMax för att köpa spånskivor, lister, foder, "bläreträ" och lite annat som jag behöver för att få helt klart i köket. Killen som skulle mäta upp mina varor måste ha jobbat för mycket på limavdelningen för allt han gjorde, ja UTAN ödmjukhet, gick rent åt skogen. Han mätte fel. Slog in fel artikelnummer. Korrigerade felen ännu värre och det slutade med att jag fick ta ett vattenpass för att han skulle kunna reda ut och upp det han ställt till med. Det värsta (värsta och värsta...) var att när jag kommit upp i rondellen på Berga så ingåg jag att han hade blåst mig på nån hundralapp ändå för han rörde ihop listerna och jag fick betala för de dyraste rakt över. Jag orkade inte köra tillbaka så han "vann". Han stod och mässade om hur dyrt det var för företaget om han bara slog en siffra fel eller "släppte" några decimeter här och någon centimeter där. Vem var det som fick betala det? Jo jag...


Bildtext: Varorna ByggMax blåste mig på...


Bildtext: Har jag berättat att jag backar som en GUD med släp?

Planen är att ha båda golven lagda innan semestern är slut samt att ha köket helt klart. Kanske klarar jag det? Kanske inte? Klart är att jag i alla fall gör framsteg som om man skulle jämföra mig med NASA så har jag rundat Pluto fem gånger...Eller, nåja...

Givetvis fick jag göra något extra gott till Wilma idag för att hon varit själv hemma i nästan två timmar. Kokta kyckligklubbor med morötter och ris...


Bildtext: "Jag vill ha kyckling idag...tralalala"

Kommentarer
Postat av: stintan

Kan kusinen kanske vara Herr Ewerlöf himself???? Tycker mig känna igen det nämligen....

I tisdags skulle jag hjälpa till med lite bröllopstjafs, kl 19 hemma hos oss blev det sagt....dom kom vid niotiden på kvällen....haha

2009-07-30 @ 14:30:22
Postat av: Kim Ekholm

Åhh men det är faktiskt väldigt rörigt. Alla olika lister och så ibland ligger de huller om buller och då är det inte alltid så jätte lätt.

Men lite klantigt kan jag hålla med om:-P

2009-08-06 @ 19:03:46
URL: http://kimza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0