Ekeby: Nära alla kontinenter! Kineserna kommer!

Mitt under min häckklippning kommer jag fram till att Ekeby måste ligga väldigt nära Afrika. En svart man kommer cyklande och min tanke var: "han har säkert bara varit hemma i Ghana på middag och är på väg tillbaka till jobb igen." Jag fortsätter att klippa och såga, men kan inte riktigt släppa tanken på att jorden är så liten och då kommer nästa chock: Kineserna har kommit igenom och har en lönngång rakt upp i min trädgård!


Bildtext: Halt! Vad är detta som döljer sig under bladen?

 
Bildtext: Jo minsann! Här kommer kineserna upp! Inte konstigt Matöppet kör mycket asiatiskt nu!


Bildtext: Hoho? Är Wang där? Inte det...

I alla fall så är första etappen av häcken klar och nu ska jag fortsätta på andra sidan. Bevisen nedan.

Före:


Bildtext: Häck och häck...Vildvuxet ogräs kanske?

Efter:

Bildtext: Puh! Snart får jag plocka upp några ur hålet så de får hjälpa till...

Givetvis hade jag min arbetsledare på plats som inspekterade så allt gick rätt till...


Bildtext: Otroligt vilken koll hon har!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0