Uppdatering av vad som sker och skett

Har inte varit så mycket bloggande på senaste tiden och just nu funderar jag på att starta om på nytt, på ny blogg och, ja jag vet inte? I alla fall så har det varit en händelserik vecka på alla sätt, men idag är det ganska lugnt. Har precis käkat sjömansbiff och ris á la Malta och det var en klar höjdare. Dock så måste jag erkänna att jag misslyckats ordentligt i köket i veckan som gått- Skulle göra en karréstek i stekpåse, men det blev katastrof, ja nästan. Har kanske tappat min magiska touch?

Kollade på Rögle i eftermiddags och det var en besvikelse när jag såg Skellefteå göra segermålet 19:57 i den tredje perioden. Det var en ganska slät match och man kan ju vara glad att man inte åkte upp och betalade sura pengar för att beskåda eländet. Men: Om ni följer med i bloggen så såg ni att jag redan efter fem minuter in på matchen mot SSK sågade Stefan Erkgärds och idag satt han som 7:e back och spelade inte alls. Kanske jag har ett ganska bra hockeyöga trots allt?

Idag i skogen så jagade Wilma livet ur ett rådjur, eller nja... Hon jagade det några meter innan hon vände om för att istället koncentrera sig på kottkastning. Ni kan tro att hon blir helt off i skallen när vi "leker" i skogen. Nästan så jag blir lite rädd för henne då hon hugger efter allt. Ja detta var helt seriöst! Sen fick hon träffa "Jocke", en STOR gul labrador, och det går ok tills han blir för närgången. Då skäller och morrar hon och markerar ett bett i luften framför denna pälsbeprydda Romeo. hon är duktig min lilla Wilma.

Sedan är jag fortfarande ruskigt långhårig och ser helt vanvårdad ut. Skulle ha klippt mig igår men min frisörska fick göra ett besök på akuten. bara att hoppas att hon inte klippt av någon örat... Drar mig lite för att gå dit nu. Målar lätt upp bilder i huvudet...*hrm*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0