Hockey: Bobo blev sparkad som jag avslöjade...

Redan efter förlusten mot Västerås IK så gick jag ut med att MIF Redhawks skulle sparka tränaren Bobo Simensen här på bloggen och det var ingen chansning eller tursam gissning. Anledningen att Bobo fick vara kvar över Björklövenmatchen var att man inte hade riktigt klart till 100 % med vem som skulle ta över och hur tränarrollerna skulle fördelas. Att PeO skulle få en roll i båset var ganska givet med hans bakgrund som tränare och MIF's ansträngda ekonomi. Även om man hade vunnit över Björklöven så hade det, enligt mig (?), varit oundvikligt att göra de förändringarna man nu gjorde.

Nu ska ni inte bli förvånade om det trillar in ett par nyförvärv av god klass och någon ytterligare med MIF-anknytning den närmsta veckan. Ett namn som inte känns helt avlägset är Petri Liimatainen, men om detta är sanning så visar man från Malmöhåll att man inte lärt sig läxan från de närmsta årens värvningsfiasko. Det viskas även om Kim Staal, men jag är inte säker på hur långt han har kommit med rehabliteringen från sin axelskada, men jag tror inte att HV71 är så intresserade av att låna ut honom. Just nu sonderas terrängen och bli inte förvånade om man tar hem någon från farmarligorna i Nordamerika och fyndar någon rutinerad finne eller tjeckier nere på kontinenten.

Ni ser att det är här man ska läsa om man vill få reda på saker...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0