Den råa ocesurerade bilden av mig - igår, inatt och idag...

Vissa saker är inte bra för en. T ex sprit, många sorters sprit i en salig blandning, som gör mig så spröd och får mig till att fyllekräka på gatan, i duschen, i handfatet, i toastolen och i en pepparkaksburk (!). Jag klarar liksom dåligt av att dricka sprit och sen åka bil. Visst blir jag bakfull oavsett om jag åker bil eller inte, men när man sitter i en bil, tittar ner bara för att ha ögonen öppna och sen värmen, ja bilvärmen, sköljer över en då blir jag kass.

Jag har legat på klinkern i badrummet, i soffan och i sängen sen jag kom hem igår. Det är precis som det är olika stadier av fyllan: Dasstadiet: Ja då spyr jag okontrollerat. Soffstadiet: Nära in till toa om jag behöver kräka. Sängstadiet: När jag väl lägger mig i sängen har jag spytt upp allt: T o m gallan. I sängstadiet lurar jag mig själv till att tro att spyorna är slut, men gud vad jag bedrar mig själv. I natt fick jag tag i en tom pepparkaksburk som fick rädda golvet och trappan...

Nu sitter ni säkert och undrar om jag har problem med spriten och jag erkänner: Jag klarar inte av det längre. Men: De senaste två-tre åren så har jag kanske druckit 5-8 gånger, så jag är ju ingen frekvent drickare precis... Jag har alltid blivit bakfull och riktigt ordentligt också och det var väl mycket därför att jag väljer tillfällena med omsorg. Hela julen och nyår var jag spiknykter - inte en droppe!

Nu ska jag bara ta igen mig för det är ju jobb imorgon...Tack och lov!

Till sist: Det är inte vackert att vara full eller bakfull. Det bevisade jag igen och återigen...Fy fan för mig!

Nästa fylla? Tja kanske innan sommaren. Kanske efter...

Kommentarer
Postat av: Anonym

sypp kontinuerligt istället. Då vänjer man kroppen

2009-01-06 @ 16:51:14
Postat av: Jeppsson!!!

Det är ju en god tanke. Kalle Gott klarar ju det bra och verkar vara go&gla...

2009-01-06 @ 17:43:21
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Andersson

det är gott att kunna också

2009-01-06 @ 19:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0