Ingen av de större dagarna i mitt liv

Dagen har väl inte bjudit på något direkt kul och kanske ska man vara så pass ärlig och erkänna att man inte varit så aktiv själv precis. Jag gick upp ganska sent och räknade snabbt ut att jag nästan sovit elva timmar i sträck, ja om vi räknar bort mardrömspausen, och det är väl så jag ska spendera sista semester veckan hade jag tänkt: Sova länge och ladda batterierna inför nästa veckas jobb. Varken vågar eller vill tänka på hur min inkorg i jobbmejlen ser ut...

Tog i alla fall Wilma till skogen och gick en ganska rask promenad. Tyvärr stod några vuxna turister (de var inte här ifrån precis...) och fiskade vid wilmas badställen så det blev ingen direkt lång simtur för henne i alla fall. Dock var jag tvungen att sabotera för dessa "fiskare" (det är BARN som får lov att fiska i Mölledammarna puckon!) och släppte ner Wilma precis sidan om dem så hon fick skrämt bort de få fiskar där finns. Elakt? Nej det tycker jag inte.

Sen har jag rökfyllt min källare - igen - och nu är det nog på sin plats med en sotning. Såg att sotaren skulle komma nästa vecka och han är så välkommen så. Har ännu inte fått tummarna loss och bestämt om jag ska satsa på "luft-luft" eller "luft-vatten" för att värma upp mitt hus. Det är ju en ekonomisk fråga också...

Som vanligt sitter jag och väntar på att min kusin ska ringa mig och han är "bara" 2,5 timmar sen. Jag har gett upp hoppet och kommer inte att ringa honom heller. Så kass på att komma ihåg saker är man inte bara...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0