Varför lägga ner tid och energi på en punderska?

Jag har den senaste tiden raderat en hel del från bloggen, nytt som gammalt, och osäkerhet och rädsla är förklaringen. Det senaste jag raderade var mitt inlägg och Sverigedemokraternas Baltikumresa där de sjöng nidvisor om Olof Palme och betedde sig som svin. Sådana människor (Sverigedemokrater) är livsfarliga, men nyttiga trots sin avsaknad av empati och hjärna då man inser att demokrati kan få dessa ur spel. Ja ja...

Den senaste tidens skriverier om den gamla heroinisten och mördarmedhjälparen, Annika Östberg, gör att man undrar om inte "öga för öga - tand för tand" borde råda. Vissa dagar är jag för dödsstraff, andra inte, men där det är ställt bortom allt/alla tvivel att man tagit eller hjälpt till att ta livet av en annan människa så hade dödsstraff varit det rimligaste. Om någon i min familj eller bland mina närmsta vänner hade blivit mördade och man fått tag i den skyldige så hade jag nog inte tvekat att skipa rättvisa med en snara eller bössa. Men, som jag nämnde: Ena dagen för - andra mot. Sån är jag! "Kappevändare"...

Jag kan inte förstå att man från svenskt håll kämpat så hårt för att få hem henne. Jag hade hellre sett att man kämpat ÄNNU hårdare för att få politiska fångar släppta runt om i hela världen. Frihetskämpar och de som kämpar för de små - det är sådana man ska lägga resurser på och inte dömda och skyldiga gamla pundare. Här är jag ingen "kappevändare" utan här står jag fast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0