Varför? Hur?

Det var redan innan (!) jag började skriva på gamla hemsidan "klubben".just.nu som folk, alltid anonyma, skrev hur kass, ful, fet, dum etc... jag var (är) och det har alltid fortsatt och fortsätter. Egentligen gör det ju ingenting för det finns ju en anledning till att man skriver och vad man skriver. Ibland blir man rädd och det händer också att man blir ledsen när man läser vad folk skriver till och om en, men oftast kan man ta det. Jag kommer ihåg hur redaktörerna på SvenskaFans undrade hur jag vågade skriva så som jag gjorde och hur jag kunde ta all kritik jag fick. För mig var det aldrig några problem för jag skrev det jag VILLE och tyckte (nja...ibland får man böja sig och vara provocerande - enbart...). Grejen är att jag alltid (nästan) skriver i mitt eget namn och använder jag signatur så lägger jag till min mejladress. Synd att inte fler gör så...

Den senaste tiden har jag varit medvetet försiktig och legat väldigt lågt när det gäller bloggandet och att kommentera på forum, gästböcker etc. Man behöver ju inte alltid locka fram troll och provocera lättprovocerade människor, men: Det är just det som är problemet: Folk verkar alltid bli provocerade av mina inlägg/krönikor/texter och det får min konspiratoriska sida att tro att det finns en komplott och sammansvärjning mot mig. :-) Vissa som ALLTID skriver kritiskt mot mig vet jag vem det är och det är bara patetiskt kul att de inte verkar fatta. Andra som döljer sig som horköpande barnföräldrar har jag ingen aning om vem det kan vara. Innan kunde jag bli nojig och be Pate eller Micke kolla vilka IP-nr som hade skrivit, men nu kan jag ju själv kolla det, om och när jag vill, men det händer sällan. Det är liksom ganska ointressant att veta vem som inte vågar eller vill stå för sina ord och meningar... *hrm*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0