Påsken över och harjäveln lurade mig igen...

Jag är inte religiös och tar ändå för mig av ledigheten som religionen en gång gett oss. Är jag en hycklare? Troligen, men jag erkänner att jag inte tror ett dugg på Jesus och de sju dvärgarna, ja eller vad det nu är eller heter. (nu ljuger jag för jag gick ut nian med en fyra, en stark sådan) Egentligen är det här med religiösbundna helger ett jäkla påfund och borde strida mot någon regel i FN eller EU. En muslim får gå hem för att man ska fira Jesus födelse, död och återuppståndelse och bara där står konflikten för dörren. "Man får ta seden dit man kommer". Bah! Det hade varit rimligare att ge oss x-antal extra semesterdagar och dessa skulle man fått ta ut som man ville. "Ja men alla traditioner..." Skit i traditionerna och fira det man verkligen VILL fira.

I år har jag firat "påsk" mer än vanligt och det har blivit två gånger. Dock har jag sluppit påskmaten och jag gillar verkligen att de jag firar med har lite av mina idéer och vi har käkat det vi har velat ha och inte det vi SKULLE och/eller BORDE haft på bordet. Förr var jag väldigt "anti" alla traditionella helger så när ni läser detta tror ni säkert inte på mig när jag skriver att jag inte är lika "anti" mer. Men jag har firat jul mer än vanligt (jag är ju en jäkla tomte året om) och även påsk, dock kanske lite annorlunda än alla andra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0