Yrsel och illamående

Vaknar upp på helgens första dag och känner mig ganska risig. Har yrsel och känner mig kräkfärdig så det blir att googla vad jag kan ha drabbats av medan jag sitter i en jävla lång telefonkö till akuten. Hittar en hel del matnyttigt och kopplar mina symptom till hårsäcksinfektion på benen. Försöker sträcka mig men då kommer en ny smärta, ja just från hårsäckarna och jag känner en irritation från hårtopparna. Varför ska alla världens sjukor drabba mig?

Samtidigt som jag sitter på vänt i telefonen ringer min mor och undrar vad i helvete jag sysslat med under gårdagen på akuten och vårdcentralen. Hon hade ringt min syster och varit riktigt uppriven över sin sons beteende. Hallå? Hade det inte varit bättre att visa lite medömkan och sympati? Hon har ju faktiskt bara en son!

Men men... Jag fick prata med en sjuksköterska och hon ville att jag skulle avvakta innan jag tog taxi in på akuten.
- Det kanske går över om du vilar dig lite, sa hon.
- Du? Det var inte länge sedan ni skickade hem en thailändska som sedan dog hemma. Jag vill inte ligga och ruttna bara för ni inte är kompetenta nog att ställa rätt diagnos.
- Ja ja ja. Om det blir värre så får du ringa igen. Nu kom här in en trafikolycka så vi måste hjälpa till allihop. Hej så länge.

Trafikolycka? Alltid skylls det på detta! Jag blir så trött på deras lögner. Någon som vet någon bra akutläkare för snart får jag gå till veterinärer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0