Pokerkväll, jalapenos och gemytlighet

Efter flera år i min jordhåla så har jag tagit mig ut i ljuset och vill vara med lite mer när det gäller sociala tillställningar. Igår var det poker hemma hos Micke och Jessica och det var jättetrevligt. Först bråkade jag om var vi skulle köpa pizzorna eftersom jag inte vill äta påkörd fasan, ritualslaktat får och lömsk flugsvamp. Därför blev det så att vi beställde i Bjuv och jag körde och hämtade. Tror faktiskt att det blev en hit. Fåglarna ser nöjda ut och ett par feta katter stryker runt huset efter ha kalasat på min pizza som jag "bjöd" dem på inatt...

Pokern gick så där och Thomas "Ryssen" Svensson kammade hem första spelet (hans tjej sneglade på mina kort hela tiden och informerade sin sambo) och han var faktiskt en riktig räv, det trodde man inte. Bengtsson och Pate åkte ut direkt och det var ju ganska väntat. Det värsta var att Pate ville "sätta trumf" och hade inte "JP" hjälpt honom så hade han börjat dela ut UNO-kort istället. Jaja...


Bildtext: Pate försöker önska sig AA (ESS-ESS) på hand efter att "JP" hjälpt honom med reglerna

Höjdpunkten var när Uffe kom in med en braspanna med chips täckta med ost och jalapenos och då blev det kalabalik vid bordet. Martin A tog upp en hemmagjord chipspåse och fyllde den både ivrigt och rikligt.
- Gott att ha hemma vid TV'n, sa han och fortsatte kalkylera sin 3-8 ofsuited (stavning?).


Bildtext: Uffe visar talang i köket. Pokern gick ju inte så bra för honom...

Min egen insats vid bordet var ganska medioker som sagt och mina stackar var hela tiden sinande. Ett tag undrade jag om det var min egen inkompetens som gjorde mig "fattigare" eller att jag för första gången på riktigt länge (någonsin) inte brydde mig så mycket om att vinna utan bara hade trevligt istället. Hrm?


Bildtext: Mina marker efter en "pottduell". Det skulle dock gå sämre ganska så snart...

I alla fall... Kul var det och jag har burit min baksmälla som en man (nåja...kräker man som ett svin och ligger pall till nästan 15:00 dagen efter så kanske man är lite klen?) idag och ska snart försöka asa mig ut i tvättstugan för att tvätta lite.






Kommentarer
Postat av: Therese

Hahaha jag lovar att jag inte sneglade... Bra försök... =)

2008-09-14 @ 21:31:16
Postat av: Jeppsson!!!

Gillade du bilderna på Atlas? Har fler om ni vill ha dem?



Och jo...Du sneglade...Hur förklarar man annars att jag förlorade? hrm Hahaha

2008-09-14 @ 22:09:00
URL: http://jepzon17.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja jag vill jättegärna ha några bra bilder på Atlaz. Du kan skicka till thomas mejl. thomas[email protected].



Och det här med sneglingen så hade jag gärna tjuvkikat för jag är himla nyfiken, men du var ju hur hemlig som helst! fick inte en chans... hahaha

2008-09-17 @ 16:06:07
Postat av: Therese

Thomas[email protected] där ska vara ett understräck mellan thomas och sve

2008-09-17 @ 20:28:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0