*SKANDAL* Utkörd från akuten och portad från vårdcentralen! *SKANDAL*

Nytt fall för sjukvården och det blev lite hätsk stämning. Jag upptäkte att mitt finger ömmade och att det såg lite svullet ut så jag tog kontakt med vårdcentralen när jag kom hem från sjukhuset innan. Akuten ville inte titta på mitt sjuka finger utan hänvisade mig till min vårdcentral.
- Vi har inte tid med sådana ärenden här. Här ska man ha ordentliga skador eller vara sjuk för att komma till, sa hon i luckan på akuten.
- Men jag har ju jätteont och det kanske är blodförgiftning på gång, sa jag, men fick inget gehör för min rädsla och smärta.
- Du får ringa din husläkare. Adjö med dig!

Jag kom som sagt hem och ringde upp på vårdcentralen för att få en tid, ja en akuttid för jag tänker inte gå hela helgen med detta. Tyvärr så är inte vår sjukvård vad den borde vara för man trodde "det skulle bli bättre efter helgen". Eftersom jag vet när jag har ont och VET när det kan vara ALLVARLIGT, så ringde jag en kompis som fick skjutsa mig upp (tar ca fem min att gå) till vårdcentralen och jag stegade rakt in i smeten där man skulle vacinera nån ungjävel som skrek och grät som fan (lång mening). Och vilken scen jag fick vara med om!
- Vad står på här då? sa sjuksöterskan och AT-läkaren till mig.
- Kolla på detta, sa jag och stack fram mitt finger.
- Om jag får amputera detta så ska jag sticka upp mitt andra likadana FINGER på min motsatta hand i era rövar era jävlar. Ja! Jag ska fan köra upp hela armen på er! skrek jag till dessa människoplågare utan hjärta!
Mamman till ungen som skrek som en skållad gris tittade först argt på mig och skakade på huvudet. Hon blev än argare när jag sa till henne att få tyst på sin oäkting och sen var det igång. Läkaren blev tosig och sjuksköterskan skrev värre än ungjäveln! Det hela slutade med att jag blev portad och avlistad från vårdcentralen och ombads att söka mig till någon annan läkare.

Är detta klokt? Jag gick ut till min väntade vän som satt kvar i sin bil och han skjutsade mig till en privatläkare i stan. Han hade (läkaren) ingen förståelse till hur vårdcentralen hade behandlat mig. Jag fick pencilin, smärtstillande och blev sjukskriven en vecka - minst!

Min fråga är: Var är sjukvården på väg? Detta är skandal! Kolla nedan så får ni se mitt inflamerade finger:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0